Predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić najavljuje snažan iskorak koprivničke prehrambene tvrtke na svjetska tržišta. Širenje u Europi, na Bliskom istoku i u Sjevernoj Africi moglo bi dovesti do uključivanja na burzu u Londonu, Beču ili Varšavi, rekao je Mršić u intervjuu za Business New Europe
'Mislimo da ćemo biti u stanju rasti brže od naše konkurencije i da ćemo moći krenuti za neorganskim rastom - postati lovci', rekao je Mršić.
Svoju kompaniju uspoređuje sa švicarskim Nestléom. Obje su tvrtke osnovane u malom gradu u maloj državi, ali obje, smatra Mršić, imaju međunarodni značaj.
'Otvaramo tri nova centra, u Tanzaniji, Pekingu i Dubaiju. Spremni smo napraviti sljedeći korak u internacionalizaciji kako bismo postali svjetska tvrtka. Jači smo nego ikada, ali premali da bismo bili rentabilni, a preveliki da samo opskrbljujemo regionalno tržište. Imamo izbor, ili ćemo ostati tu gdje jesmo i zabilježiti pad ili ćemo se proširiti na nova tržišta', istaknuo je prvi čovjek Podravke.
Koprivnička tvrtka u travnju je kupila 51,55 posto slovenskog Žita za 33 milijuna eura, a očekuje se da će u skoroj budućnosti kupiti i ostatak kompanije, i to po istoj cijeni odnosno ukupno 65 milijuna eura. Mršić ističe kako je upravo ta akvizicija prvi korak u podizanju rasta Podravke te da je to samo početak lova jer je gladan novih akvizicija.
'Žito je dovoljno velika meta, po prihodima teška 110 milijuna eura. To je prilika da povećamo prodaju, poboljšamo efikasnost, marginu EBITDA i neto profit. Stvorili smo si nekakvu mentalnu barijeru zato što je preko 20 godina naša prodaja u Hrvatskoj iznosila oko 3,5 milijarde kuna. Kupnja Žita dala nam je novu hrabrost i novo samopouzdanje. Ovo će biti prvi put u više od 20 godina da će prodaja Podravke premašiti četiri milijarde kuna', rekao je Mršić za Business New Europe.
Jedan je krak njegove strategije širenja jačanje pozicije u Njemačkoj – trenutačno se proizvodi Podravke uglavnom prodaju u etničkim trgovinama povezanim s Balkanom i Turskom - i Švedskoj
Mršić želi još bolje kapitalizirati snagu brenda Vegete u Poljskoj te mu je plan povećati godišnju prodaju s 30 milijuna eura na 100 milijuna eura. Također se nada smirivanju krize u Ukrajini i poboljšanju odnosa Rusije i Europe što bi olakšalo prodaju proizvoda Podravke na ruskom tržištu i u susjednim zemljama.
Drugi je krak svjetske ekspanzije otvaranje centara u Dubaiju, Pekingu i Tanzaniji (gradi se tvornica).
'Odlučili smo da je potrebno više od jednog čvorišta, jer tako imamo više šanse za uspjeh', objasnio je Mršić. Izbor na Tanzaniju pao je jer jedan viši Podravkin menadžer ima jake veze s tamošnjom poslovnom zajednicom jer je ondje osam godina živio i radio.