potražnja raste

Pogledajte što smo najviše kupovali online u 2021. i kolika je prosječna vrijednost košarice

31.12.2021 u 09:16

Bionic
Reading

Ove se godine velika skupina potrošača fokusirala na online kupnju, a prema podacima Statiste, u Hrvatskoj, tijekom 2021. putem interneta kupuje čak 59 posto potrošača od 16 – 74 godine što je posljedično dovelo do još veće normalizacije online kupnje

U 2021., prema podacima Jeftinije.hr, online kupnja je zadržala svoj značajan zamah, a potražnja je premašila rekordnu pandemijsku 2020. godinu. U 2021. nije bilo moguće uočiti veće specifičnosti u potražnji proizvoda prema pojedinim kategorijama. Sve su u prosjeku bile čak i nešto posjećenije nego godinu ranije, no bilo je moguće uočiti određene specifičnosti kupovnog ponašanja kojeg nismo primijetili ranijih godina.

Rast potražnje za proizvodima u online trgovinama ne jenjava, možemo primijetiti veliki porast u gotovo svim segmentima proizvoda. Tako je, na primjer, potražnja za pametnim satovima i mjeračima (u odnosu na prošlu godinu) ostvarila rast od čak 98 posto.

'021. godina je i dalje u znaku pandemije, ali Covid mjere su drugačije od zemlje do zemlje i manje restriktivne nego su bile u 2020. godini. ZERO-Covid strategija više nije opcija što je utjecalo na rast web trgovaca. Na više razvijenim tržištima dominantni web trgovci su čak imali i pad u prometu u odnosu na prethodnu godinu, ponajviše zbog ogromnog rasta 2019./2020. Na hrvatskom manje razvijenom tržištu, pada nije bilo jer je inercija koju je Covid stvorio, ali i uz dodatnu pomoć kroz ogromna ulaganja u digitalni marketing (dosad neviđena na ovim prostorima) prije svega dominantnih fashion 'powerhouse' iz EU dovela do daljnjeg rasta u 2021. godini većine kategorija proizvoda.

Vjerujem da će 2022. godina donijeti još više ulaganja u digitalni marketing većine vodećih domaćih i EU igrača koji će time generirati potražnju i da će se rast nastaviti pa i do dvoznamenkastog broja ukupnih ecommerce kupovina i prije nego to neki očekuju', opisuje trenutnu situaciju Igor Martinović, Sales Manager na Jeftinije.hr.

Istraživanje Shopper's Mind 2021 koje je Jeftinije.hr proveo s partnerima, agencijama Valicon i iProm, pokazalo je nastavak trenda online kupnje te povećanje intenziteta i učestalosti online kupnje. Prosječna vrijednost online košarice bila je 268 kn, a kupci trenutno najradije kupuju u kategorijama elektronike, mode i segmenta – ljepota i zdravlje.