Sve je više ljudi koji traže posao, ali i sve manje otvorenih radnih mjesta. U prva dva mjeseca na naša dva najveća portala za traženje posla – Posao.hr i MojPosao – zabilježen je veliki porast posjećenosti, ali i osjetan pad broja oglasa u kojima se traže zaposlenici
Na portalu Posao.hr u siječnju i veljači broj onih koji traže posao u odnosu na isto razdoblje lani skočio je čak za gotovo 60 posto.
'Uz nezaposlene, sve veći broj je onih koji imaju posao, ali, za svaki slučaj, traže novo radno mjesto. Sve je veća nesigurnost i ljudi planiraju unaprijed. S druge strane, za 30 posto nam je pao broj objavljenih oglasa, što govori da je stopiranje daljnjeg zapošljavanja jedna od glavnih mjera štednje većine tvrtki', kaže Saša Jurković, direktor portala Posao.hr.
Osim rasta broja posjetitelja, porastao je i broj novih životopisa, i to u svom kategorijama zanimanja. Neke profesije zabilježile su rast od čak 100 posto, i to iz arhitektonski djelatnosti, biotehnologije i farmaceutike, graditeljstva i geodezije. Ako se zna da je naša najveća farmaceutska kompanija Pliva otpustila 600 djelatnika i da je kriza najjače pogodila građevinske tvrtke, taj podatak i ne čudi.
'Tvrtke danas brže pronalaze željene zaposlenike nego prije jer je veća ponuda. Ali teško se odlučuju na uzimanje novih djelatnika. Veliki broj ljudi traži posao tek da se privremeno skloni dok kriza ne prođe i poslodavci to znaju. S druge strane, tvrtke je strah da i same ne nastradaju u recesiji. Nedavno je jedna tvrtka zaposlila nekoliko visoko kvalitetnih menadžera, da bi ih potom ubrzo otpustila. Oni koji dođu zadnji, prvi nastradaju', objašnjava Jurković s portala Posao.hr.
Na konkurentskom portalu MojPosao broj posjetitelja porastao je za 30 posto, ali nisu zabilježili značajniji pad broja oglasa. Ipak, izostao je za početak godine uobičajeni trend povećanja broja poslodavaca koji traže nove djelatnike.
'Primijetili smo i određene promjene u strukturi oglasa. Smanjuje se broj onih za pripravničke pozicije, dok je sve veći broj onih koji traže specijalistička znanja i veće radno iskustvo', kaže Martina Lovrić, voditeljica eksternih komunikacija na portalu MojPosao.