Proizvode trgovačkih marki kupuje čak 96 posto hrvatskih potrošača, pri čemu značajno više kupuju prehrambene (50 posto) nego neprehrambene (15 posto) proizvode privatnih marki, objavio je u petak magazin Ja Trgovac.
Kupci trgovačkih marki najviše vjeruju privatnoj marki drogerijskog lanca DM (25 posto), a drugo su mjesto podijelili Lidl i Konzum, čijim markama najviše vjeruje po 20 posto kupaca. Solidnih 12 posto udjela ima Kaufland, a potom dolaze Spar (osam posto), Müller (četiri posto), Plodine i Tommy (po tri posto) te KTC i NTL (po jedan posto).
U izvješću se ističe da su trgovačke marke prošle dugačak put u proteklih desetak godina te su se u mnogim kategorijama nametnule kao glavni izazivači etabliranim brendovima.
Pritom gotovo trećina kupaca trgovačkih marki (31 posto) navodi da te proizvode kupuje svaki put kada ide u nabavku namirnica za kućanstvo, a da to radi često kao svoj odgovor navodi 58 posto hrvatskih građana. Preostalih 11 posto kupaca trgovačkih marki ističe da te proizvode kupuje rijetko.
Kupci trgovačkih marki značajno više kupuju prehrambene (50 posto), nego neprehrambene (15 posto) proizvode privatnih marki, dok 35 posto navodi kako ih kupuje podjednako.
Zanimljivi su i razlozi za kupnju trgovačkih marki. Tako ukupno 36 posto kupaca navodi da te proizvode kupuje zato što su jeftiniji od brendova, a čak njih 58 posto zato što su jeftiniji, a jednako kvalitetni kao i brendovi.
Istraživanje su tijekom ožujka 2023. godine proveli Ja Trgovac magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 18 godina.
Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.