smjena na vrhu

Renault-Nissan lani potukao Volkswagen i prodao najviše automobila

31.01.2018 u 10:04

Bionic
Reading

Francusko-japanska grupa Renault-Nissan prodala je u 2017. najviše lakih vozila, nakon pripajanja Mitsubishi Motorsa, istisnuvši sa čelne pozicije njemački Volswagen

Nissan Motor prodao je lani rekordnih 5,82 milijuna automobila, a francuski proizvođač Renault SA 3,76 milijuna. Mitsubishi ih je prodao 1,03 milijuna, pa je tako ta grupa u 2017. ukupno prodala oko 10,61 milijun lakih vozila.

Zajedno su ta tri proizvođača automobila premašila rekordnu Volkswagenovu razinu od oko 10,53 milijuna prodanih lakih vozila, istisnuvši ga sa čelne pozicije u svijetu. Volkswagen uključuje i brendove Audi, Škoda, Seat i Porsche.

Toyota Motor bila je 2016. godine druga u svijetu s 10,2 milijuna prodanih vozila, a ta brojka ne uključuje teške kamione Hino Motorsa. Lani je, pak, prema nedavno objavljenim podacima, Toyota prodala 10,35 milijuna vozila, pa je skliznula na treće mjesto najvećih svjetskih proizvođača.

Mnogi proizvođači pokušavaju povećati prodaju kako bi imali koristi od ekonomije veličine i smanjili troškove u uvjetima ogromnih ulaganja potrebnih za razvoj automobilske tehnologije nove generacije, uključujući autonomne automobile, autobuse, električna vozila i nove usluge mobilnosti.

To je fokus grupe Renault-Nissan i ključni motiv za Nissana, kada je u 2016. godine stekao kontrolni udio u manjem konkurentu Mitsubishi Motorsu.

Škoda Octavia
  • Renault Clio
  • Ford Focus
  • Volkswagen Golf
  • Opel Astra
  • Suzuki Vitara
    +5
Pogledajte 10 najprodavanijih automobila u Hrvatskoj Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

Predsjednik Renault-Nissana Carlos Ghosn obećao je da će iskoristiti veliki broj prodanih automobila kako bi udvostručili uštede do 2022. godine na 10 milijardi eura, temeljem povećanja godišnjeg obujma prodaje na 14 milijuna vozila.

Renault, Nissan i još neki proizvođači automobila žele koristiti više standardiziranih dijelova vozila i konsolidirati proizvodne platforme, sa svrhom smanjenja troškova istraživanja i proizvodnje i povećanja profitabilnosti.

I Toyota ima sličan pristup, a paralelno je udružila snage s Mazdom i Suzukijem kako bi kontrolirali troškove razvoja i marketinga električnih automobila i drugih novih tehnologija.