Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) odobrila je koncentraciju kojom trgovački lanac Konzum stječe 100 posto udjela u temeljnom kapitalu drogerije Kozmo, priopćili su u petak iz AZTN-a
Specifičnost je ove koncentracije povratak Konzuma na mjerodavno tržište trgovine na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima u specijaliziranim prodavaonicama na području Hrvatske, ističu iz Agencije.
Drogerijski lanac je, naime, u sklopu Konzuma poslovao od 2005. da bi kao zasebna tvrtka s novim imenom - Kozmo bila osnovana u 2009. te prodana investicijskom fondu Nexus. Inače, Agrokor je jedan od ulagača u Nexus što je vidljivo iz financijskih izvješća Todorićeve kompanije.
Ovom transakcijom Konzum ga vraća u svoj portfelj, a razlozi za to su potreba za financijskom konsolidacijom poslovanja Kozma kroz povećanje konkurentnosti, posebno u kontekstu glavnih konkurenata na mjerodavnom tržištu. Koncentracija će, navodi se, omogućiti dugoročnu održivost i daljnji razvoj poslovanja Kozma.
Prema visini tržišnog udjela Kozmo je treći od četiri tržišna takmaca, a najznačajnije tržišne udjele ostvaruju dm - drogerie markt, Müller i Bipa
Kozmo posluje u 17 hrvatskih županija, a najznačajnije udjele, od 10 do 20 posto, ostvaruje na području Dubrovačko-neretvanske, Ličko-senjske, Istarske i Požeško-slavonske županije.
Na javni poziv za dostavljanje primjedbi i mišljenja na koncentraciju, objavljen na službenim mrežnim stranicama, Agencija nije zaprimila nijedan podnesak.
Prošlu godinu Kozmo je završio gubitkom od 63,4 milijuna kuna što je samo nastavak negativnog trenda iz prijašnjih godina.
Višemilijunski gubici pojeli su temeljni kapital te je bilanca tvrtke izrazito nepovoljna. Kapital i rezerve u minusu su 211,7 milijuna kuna, a kratkoročne obaveze su visokih 212 milijuna kuna.