Tesla i Volkswagen počeli su rezati popuste koje daju za električne automobile - počela je utrka za svakog kupca jer njemačka vlada reže subvencije za kupnju ekološki prihvatljivijih vozila dok te dvije tvrtke nastoje očuvati profitabilnost
Umjesto 4500 eura, od siječnja 2024. u Njemačkoj će ekološki bonus za kupce električnih automobila pasti na 3000 eura, a zbog dugih rokova isporuke vozila proizvođači su već počeli uračunavati taj manjak državnih subvencija u cijene.
Rezultat novih uvjeta: popusti za e-automobile pali su s 9,3 posto na 8,7 posto u roku od mjesec dana. Zbog toga postoji velik rizik od cjenovnog šoka, piše WirtschaftsWoche.
'Budućnost će biti teška', rekao je voditelj studije i stručnjak s instituta Center Automotive Research (CAR) Ferdinand Dudenhöffer početkom kolovoza.
VW Grupa, koja je u srpnju prestigla Teslu po broju registracija električnih vozila u Njemačkoj, trenutno još može isporučiti određene modele po starim, subvencioniranim cijenama.
Tesla bi uskoro trebala najaviti novu rundu sniženja cijena, što će pak dovesti do značajnog pada profitabilnosti.
'To je utrka koja će pokazati tko je prvi na njemačkom tržištu automobila. I to nije samo pitanje rangiranja, jer onaj tko danas dominira njemačkim tržištem električnih automobila gradi bazu kupaca koja osigurava dugoročnu konkurentsku poziciju', opisao je Dudenhöffer situaciju.
Dugoročno gledano, Tesla ima prednost: grupa sama izrađuje većinu svojih dijelova, što je troškovna prednost u odnosu na njemačke proizvođače automobila koji kupuju dijelove od niza dobavljača.
'Što više Tesla proizvodi, niži će biti jedinični troškovi', objasnio je Dudenhöffer. Njemački bi proizvođači, s druge strane, morali prihvatiti gubitke kako bi izdržali sniženje cijena.
Dok se popusti na e-modele tope, a uvjeti na tržištu zaoštravaju, popusti na klasične benzince i dizelaše sve su viši. Neposredno prije sajma automobila IAA u Münchenu mnogi su proizvođači nudili velike popuste; u kolovozu je prosječan automobil s motorom na unutarnje sagorijevanje nuđen uz popust od 17,8 posto. Ta razina sniženja nije zabilježena od početka pandemije koronavirusa, kad je potražnja bila na dnu.
Sve u svemu, automobili s motorima s unutarnjim sagorijevanjem i dalje su znatno jeftiniji od električnih vozila, kojima visoku cijenu nabijaju skupe baterije.
Kako jeftinije baterije nisu na vidiku, električna vozila neće uskoro prestići dizelaše i benzince po broju novih registracija. U dosadašnjem dijelu godine u Njemačkoj je registrirano 1,64 milijuna novih automobila, od čega je električnih bilo 268.926.
Plan je njemačke vlade da na cestama u toj zemlji 2030. bude 15 milijuna električnih automobila. Kako se sada čini, taj je cilj utopijski.