tope se popusti

U modu se vraćaju jeftini dizelaši: Njemačka reže subvencije za električne aute

29.08.2023 u 18:14

Bionic
Reading

Tesla i Volkswagen počeli su rezati popuste koje daju za električne automobile - počela je utrka za svakog kupca jer njemačka vlada reže subvencije za kupnju ekološki prihvatljivijih vozila dok te dvije tvrtke nastoje očuvati profitabilnost

Umjesto 4500 eura, od siječnja 2024. u Njemačkoj će ekološki bonus za kupce električnih automobila pasti na 3000 eura, a zbog dugih rokova isporuke vozila proizvođači su već počeli uračunavati taj manjak državnih subvencija u cijene.

Rezultat novih uvjeta: popusti za e-automobile pali su s 9,3 posto na 8,7 posto u roku od mjesec dana. Zbog toga postoji velik rizik od cjenovnog šoka, piše WirtschaftsWoche.

'Budućnost će biti teška', rekao je voditelj studije i stručnjak s instituta Center Automotive Research (CAR) Ferdinand Dudenhöffer početkom kolovoza.

VW Grupa, koja je u srpnju prestigla Teslu po broju registracija električnih vozila u Njemačkoj, trenutno još može isporučiti određene modele po starim, subvencioniranim cijenama.

Tesla bi uskoro trebala najaviti novu rundu sniženja cijena, što će pak dovesti do značajnog pada profitabilnosti.

Tesla Model Y Performance
  • Tesla Model Y Performance
  • Tesla Model Y Performance
  • Tesla Model Y Performance
  • Tesla Model Y Performance
  • Tesla Model Y Performance
    +55
Tesla - Model Y Performance Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

'To je utrka koja će pokazati tko je prvi na njemačkom tržištu automobila. I to nije samo pitanje rangiranja, jer onaj tko danas dominira njemačkim tržištem električnih automobila gradi bazu kupaca koja osigurava dugoročnu konkurentsku poziciju', opisao je Dudenhöffer situaciju.

Dugoročno gledano, Tesla ima prednost: grupa sama izrađuje većinu svojih dijelova, što je troškovna prednost u odnosu na njemačke proizvođače automobila koji kupuju dijelove od niza dobavljača.

'Što više Tesla proizvodi, niži će biti jedinični troškovi', objasnio je Dudenhöffer. Njemački bi proizvođači, s druge strane, morali prihvatiti gubitke kako bi izdržali sniženje cijena.

VW Multivan Style L2 1.4 TSI eHybrid DSG
  • VW Multivan Style L2 1.4 TSI eHybrid DSG
  • VW Multivan Style L2 1.4 TSI eHybrid DSG
  • VW Multivan Style L2 1.4 TSI eHybrid DSG
  • VW Multivan Style L2 1.4 TSI eHybrid DSG
  • VW Multivan Style L2 1.4 TSI eHybrid DSG
    +68
VW - Multivan Style L2 1.4 TSI eHybrid DSG Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Dok se popusti na e-modele tope, a uvjeti na tržištu zaoštravaju, popusti na klasične benzince i dizelaše sve su viši. Neposredno prije sajma automobila IAA u Münchenu mnogi su proizvođači nudili velike popuste; u kolovozu je prosječan automobil s motorom na unutarnje sagorijevanje nuđen uz popust od 17,8 posto. Ta razina sniženja nije zabilježena od početka pandemije koronavirusa, kad je potražnja bila na dnu.

Sve u svemu, automobili s motorima s unutarnjim sagorijevanjem i dalje su znatno jeftiniji od električnih vozila, kojima visoku cijenu nabijaju skupe baterije.

Kako jeftinije baterije nisu na vidiku, električna vozila neće uskoro prestići dizelaše i benzince po broju novih registracija. U dosadašnjem dijelu godine u Njemačkoj je registrirano 1,64 milijuna novih automobila, od čega je električnih bilo 268.926.

Plan je njemačke vlade da na cestama u toj zemlji 2030. bude 15 milijuna električnih automobila. Kako se sada čini, taj je cilj utopijski.