'Odličan smo rezultat polučili u sjevernim destinacijama što možemo zahvaliti ulaganju i novim kanalima prodaje', kazao je Peter Fuchs, predsjednik Uprave Valamar hotela i ljetovališta, na konferenciji za novinare predstavljajući poslovne rezulalte
Valamar je povećao broj noćenja za dva posto, u odnosu na prošlu godinu, uz rast prodaje od jedan posto u hotelima. Prihodi su rasli šest posto, gdje su najveći rast ostvarili kampovi sa stopom od 11 posto. Povećana je i operativna dobit za sedam posto, a prosječna cijena prema operativnoj jedinici narasla je za 4 posto.
'Cjenovna politika je uvijek fleksibilna, nikada nismo imali isprintane cijene', kazao je Kamber te najavio nastavak te politike. Tvrdi da Valamar nije snižavao cijene u 2009. osim u iznimnim slučajevima 'za punjenje posljednjih slobodnih soba'.
Zrinko Kamber, član Uprave kompanije, istaknuo je da je svaki četvrti gost došao individualno, odnosno rezervirao je smještaj putem interneta.
'Last minute nas nije pogodio jer smo se za krizu na vrijeme pripremili za razliku od konkurencije', zaključio je Kamber. Zbog panike koja je uhvatila nespremne hotelijere, napominje, hrvatski turizam financijski će biti lošiji od lanjskog.
Novosti u kompaniju su i upravljanje prihodima u smjeru veće fleksibilizacije cijena, koje moraju reagirati na ponudu i potražnju.
'Cjenovna politika je uvijek fleksibilna, nikada nismo imali isprintane cijene', kazao je Kamber te najavio nastavak te politike. Tvrdi da Valamar nije snižavao cijene u 2009. osim u iznimnim slučajevima 'za punjenje posljednjih slobodnih soba'. Optimizam za 2010. daje im podatak da već sada imaju preko 1500 hotelskih rezervacija, čime im je, kaže Kamber, osigurano nekoliko desetaka tisuća noćenja.
U Dubrovniku su zabilježeni lošiji rezultati, istaknuo je Kamber, pa za sljedeću godinu namjeravaju od Hrvatske turističke zajednice i Ministarstva turizma poticaje za dovođenje gostiju. 'Dubrovnik je avio destinacija i moramo iznaći rješenje da osiguramo gostima mogućnost dolaska', kazao je Kamber.
Komentirajući Akcijski plan Kamber je istaknuo da je dinamika promjena prilično loša. Mjere su dobre, ali su previše zakašnjele. Danas je vrijeme da se donose mjere za 2011., a ne za 2010. godinu. Promociju za 2010. trebalo se raditi najkasnije u travnju ili svibnju 2009.
Pokušavajući ilustrirati utjecaj mjera iz Akcijskog plana na prihode, predsjednik Uprave Riviera Poreča, Veljko Ostojić, kazao je da se smanjivanjem naknade za ZAMP uštedjelo 35 tisuća kuna u kompaniji koja godišnje plati 120 milijuna kuna poreza i parafiskalnih nameta.
'Riviera Poreč plaća 7,5 milijuna kuna samo za vodnu naknadu godišnje, što je neodrživo', upozorio je Ostojić. Istaknuo je da se konkurencija poput Francuske za sezonu sprema smanjivanjem PDV-a na tek 5,5 posto. 'Kada bi se PDV smanjio, prihodi od tog poreza bi se povećali jer ne bi bilo toliko sive ekonomije', zaključak je Ostojića.
'Valamar je u posljednjih šest godina uložio više od milijardu kuna', kazao je Fuchs pa najavio da će kompanija tijekom 2010. investirati oko 150 milijuna kuna u povećanje kvalitete smještaja.
Grupacija Valamar sastoji se od niza turističkih kompanija poput Riviere Poreč, Dubrovnik-Babin kuk te okuplja 23 hotela, osam apartmanskih naselja i devet kampova. Time su grupacija s najvećim turističkim portfeljem pod jedinstvenim upravljanjem u Hrvatskoj.