Facebook se uključio u borbu protiv lažnih vijesti uoči EU izbora

provjera činjenica

Facebook se uključio u borbu protiv lažnih vijesti uoči EU izbora

  • V. B.
  • Zadnja izmjena 25.04.2019 15:09
  • Objavljeno 25.04.2019 u 15:08
Bionic
Reading

Ususret izborima za Europski parlament koji će biti održani u svibnju, borbu protiv širenja netočnih informacija Facebook je stavio na vrh svoje liste prioriteta

Jedan je od načina kojima smanjujju širenje lažnih vijesti je udruživanje s neovisnim, vanjskim provjeravateljima činjenica diljem svijeta.

Od danas su krenuli u širenje programa unutar Europske unije s 5 novih lokalnih provjeravatelja. To su Ellinika Hoaxes u Grčkoj, FactCheckNI u Sjevernoj Irskoj, Faktograf u Hrvatskoj, Observador u Portugalu i Patikrinta 15min u Litvi. Te će organizacije provjeravati i ocjenjivati točnost sadržaja na Facebooku.

Iz Facebooka navode da su svi njihovi partneri u provjeri informacija licencirani su od strane Međunarodne mreže za provjeru činjenica (International Fact-Checking Network – IFCN), koja primjenjuje načela poput nepristranosti i transparentnosti izvora informacija. Ti su partneri ujedno i sudionici suradničke inicijative FactCheckEU koju vodi IFCN s ciljem provjere sadržaja vezano uz izbore za Europski parlament.

Napominju da program sada uključuje 21 partnera koji provjeravaju činjenice na 14 europskih jezika: danskom, engleskom, francuskom, grčkom, hrvatskom, litavskom, nizozemskom, norveškom, njemačkom, poljskom, portugalskom, španjolskom, švedskom i talijanskom.

Stvar se radi po slijedećem principu; Kad provjeravatelj činjenica ocijeni vijest netočnom, oni je prikazuju niže u News Feedu, znatno smanjujući njezino širenje te broj ljudi koji će je vidjeti.

Stranice i domene koje će nastaviti dijeliti netočne vijesti također će vidjeti da se njihovo širenje smanjilo te da im je ukinuta mogućnost ostvarivanja zarade i oglašavanja. Time, smatraju, pomoći će u zaustavljanju širenja netočnih vijesti koje su financijski motivirane.

Njihovo iskustvo pokazuje da su, kad je vijest označena netočnom, njezino širenje uspjeli smanjiti za 80 posto.