Prvi financijski izvještaji najvećih stranaka HDZ-a i SDP-a objavljeni su na stranicama Državnog izbornog povjerenstva (DIP), nakon što je u subotu istekao rok za njihovu predaju. Uz to, na stranici DIP-a objavljena su izvješća Mosta i Živog zida
HDZ, pokazuje prvi financijski izvještaj, zasad nije prijavio donacije, no pretpostavlja se da će u konačnom izvještaju koji mora predati poslije izbora one biti uključene.
Što se tiče troškova, HDZ je dosad potrošio 1.496.843 kune, od čega je najveći dio išao na oglašavanje. Što se tiče najvećih isplata, relativno novoj agenciji Diskurs, osnovanoj 2017., isplatio je čak 316.161 kunu za usluge promidžbe i informiranja (društvene mreže, billboard, back light, bigboard, city light, španmaster, street light i dr.) te još 303.225 kuna za troškove oglašavanja na televiziji.
HDZ je prijavio i popust na medijsko oglašavanje. Iako je za to trebao platiti gotovo 1,4 milijuna kuna, ostvarili su popust od 680.654 kune.
SDP već potrošio više od dva milijuna kuna
Financijsko izvješće predao je i SDP. Za razliku od HDZ-a, u SDP-u su ipak skupili nešto donacija, i to 25.941 kunu. Radi se o uplatama od 30, 50, 100, pa do 1000 kuna, koliko su, primjerice, uplatili njihov saborski zastupnik i međunarodni tajnik Domagoj Hajduković te predsjednik Glavnog odbora Erik Fabijanić.
SDP je prijavio više troškova od HDZ-a. Za kampanju su, pokazuje izvještaj, dosad potrošili 2.591.309 kuna. Od toga je više od 400 tisuća kuna išlo Europlakatu za usluge promidžbe i informiranja (društvene mreže, billboard, back light, bigboard, city light, španmaster, street light i dr.)
Više od 1,2 milijuna kuna išlo je pak agenciji MMB Media Agentur za usluge promidžbe i informiranja, oglašavanje na portalima te oglašavanje na radiju i na televiziji.
Više od 300 tisuća kuna zaradila je produkcijska tvrtka Welcome productions za izradu predizbornog spota i fotografija.
SDP je također ostvario popust na medijsko oglašavanje, ali svega 10.486 kuna, u Glasu Istre.
Mostu fokus na oglašavanje na Facebooku
Više od 20 tisuća kuna u donacijama prikupili su u Mostu, pokazalo je izvješće objavljeno na stranicama DIP-a. Od toga je najviše, čak pet tisuća kuna, uplatio dentalni centar Kalmar Implant Dentistry iz Rijeke.
Što se pak tiče troškova, Most je dosad potrošio 653.327 kuna. Za razliku od HDZ-a i SDP-a, mostovci su u svom izvještaju navodili i troškove službenih putovanja kandidata, kao i troškove za benzin. Što se tiče oglašavanja, najviše su platili oglašavanje na Facebooku, i to nešto više od 50 tisuća kuna.
Na medijsko oglašavanje Most je platio gotovo 200 tisuća kuna, a dobili su popust od 6211 kuna.
Živi zid bez popusta na medijsko oglašavanje
Živi zid je u donacijama prikupio nešto više od 20 tisuća kuna, od čega im je 15 tisuća kuna uplatio poduzetnik iz Slavonskog Broda Mijo-Matej Janković.
Na kampanju, pokazuje financijski izvještaj, potrošili su 315.760 kuna, od čega više od 100 tisuća kuna na oglašavanje na Novoj TV.
Sveukupno su u Živom zidu na medijsko oglašavanje potrošili 193.013 kuna, no popust nisu ostvarili.
Na stranicama Državnog izbornog povjerenstva objavljeni su prvi financijski izvještaji, a konačne izvještaje o troškovima kampanje sudionici izbora morat će predati u roku od mjesec dana poslije izbora, odnosno zaključno do 25. lipnja.