Keksić i kost odavno su prestali biti poslastice i nagrade za ljubimce. Danas četveronožne prijatelje obasipamo igračkama, skupim delicijama iz organskog uzgoja, dijelimo s njima krevet, pa čak ih vodimo na druženja i igru. Mogli bismo reći da su se vremena promijenila, zar ne?
Online dućan za kućne ljubimce, Astar Pets, proveo je istraživanje i anketu među 1.000 vlasnika pasa, mačaka, zečeva i zamoraca te otkrio da vlasnici u prosjeku potroše oko 700 kuna mjesečno na potrepštine životinja. Govoreći o novim trendovima, istraživanje pokazuje da se radi o nastanku ‘roditelja ljubimaca’, vlasnika koji se o životinjama brinu kao o djeci
Čak 88 posto ispitanih priznalo je da ljubimcima poklanjaju pažnju otprilike onoliko koliko i svojoj djeci. Njih 90 posto kupuje ljubimcu božićni poklon, 66 posto ih daje rođendanski poklon, 84 posto vlasnika dozvoljava ljubimcima da se penju na kauč, a njih 66 posto ima privilegiju spavanja u krevetu s vlasnikom.
No tu ne prestaju sličnosti između roditelja i vlasnika ljubimaca: 30 posto vlasnika svoje četveronožne prijatelje izvodi na susrete s drugim životinjama zbog igranja, otprilike kao što vode djecu u park. Svaki ljubimac u prosjeku ima sedam igračaka i njih 60 posto dobiva neku poslasticu barem jednom tjedno. Nevjerojatno, ali jedna od šest osoba priznala je da troši više novca na poklone za ljubimca nego za partnera.
Osim o igranju, vlasnici se uvelike brinu o zdravlju i prehrani svojih životinja. Gotovo polovica kupuje posebnu brendiranu ili ekološki uzgojenu hranu, 28 posto popunjava prehranu ljubimca vitaminima i apsolutno svi su rekli da barem jednom godišnje posjete veterinara radi redovnog pregleda. Jedan od šest vlasnika svojeg ljubimca na mjesečnoj bazi vodi na uljepšavanje.
Istraživanje je pokazalo i da nova generacija ‘roditelja ljubimaca’ osjeća krivnju kad ostavi životinju na dulje vrijeme trećoj osobi na čuvanje ili kad ih nema tokom dana, a njih 58 posto ljubimcu donosi poklon s godišnjeg odmora. Pretpostavljamo da se ne radi o magnetu za frižider.