Ako volite jurnjavu po moru, možda ste razmišljali o kupovini jet-skija. Kažemo razmišljali, prvenstveno zbog cijene tih jurilica koje se kreću od oko 45.000 kuna naviše. No, sada su se pojavili i modeli oko čije cijene nećete morati razmišljati. Doduše, ne zbog toga što su jeftini, već nedostižno skupi
Naime, u svijetu jet-skija događa se nešto vrlo luksuzno, brzo i tehnološki napredno. Najprije su novi vlasnici Cigarette Racinga, graditelja brzih brodova sa sjedištem u Miamiju, najavili da će predstaviti novi Cigarette jet ski, navodno po cijeni od oko 50.000 dolara.
Zatim je startup pod imenom Tempest, koji su osnovali kalifornijski tehnološki rukovoditelji koji su također i surferi, najavio još skuplje modele Maverick GT Jet RIB i Energy Platform. Kombinacija električnog vodenog skutera i gumenjaka s krutim trupom ima paprenu cijenu u rasponu od 150.000 do 500.000 dolara. A onda je u veljači najavljen potpuno električni Supermarine MMO1, jet-ski koji bi mogao koštati gotovo dvostruko više od Maverick GT-a.
Supermarine MM01, koji izgleda kao križanac amfibijskog vozila zamišljenog za 'Ratove zvijezda' i konvencionalnog vodenog skutera, proizvest će u Francuskoj tvrtka Bouvet Frères Marine, i to u ograničenoj seriji od 30 komada -15 u sedefasto bijeloj i 15 u crnoj boji. Tvrtka ga naziva prvim 'hyper-jetom' na svijetu. Očekuje se da će MM01 doći na tržište početkom 2024. godine, a pokretat će ga električni motor koji generira 220 kW (ili 300 KS) kako bi mu omogućio, za tu vrstu plovila, vrtoglavu maksimalnu brzinu od 120 km/h.
Braća Germain i Léopold Bouvet dosad su surađivala na dizajniranju automobila i drugih kopnenih vozila, a tijekom razvoja svog prvog plovila konzultirali su se i sa zrakoplovnim inženjerima u vezi stvaranja preciznog, aeronautičkog dizajna. No, također su koristili i stare tehnike, pa je tako prvi model MM01 oblikovan od velikog bloka gline, kako bi se dobile precizne linije.
Konačni, ručno izrađeni vanjski dijelovi bit će izrađeni od karbon-kevlara (miješani tip armaturnih karbonskih i kevlar vlakana za kompozitne laminate), snažnog, krutog materijala za koji Germain kaže da je dizajniran poput 'kralježnice' na koju su 'nacijepljene' ostale komponente.
Tvrtka kaže da u svom dizajnu i proizvodnji kreativnost stavlja ispred profitabilnosti. Naime, za izradu svakog hyper-jeta bit će potrebno više od 500 radnih sati, zbog čega se i pokazala potreba za skupim ograničenim izdanjem.
Uz veliku brzinu, dizajn uključuje aerodinamični prednji kraj koji se potom razvija unatrag tako da obavija vozača, umjesto da ostavlja noge i torzo izložene valovima i prskanju.
Zbog ekskluzivnosti, naravno da su prisutni i luksuzni dodaci. Prtljažnik je obložen kožom, a ispod sjedala se nalazi hlađeni spremnik za boce šampanjca, da bi se, po pristajanju na neku skrovitu plažu, moglo uživati u pijuckanju pjenušavog pića.
Bouvet Frères Marine nije namijenio MM01 za natjecanje s drugim osobnim plovilima jer je taj model za jet-ski ono što je hiperautomobil za automobile. Radi se o radikalno drukčijem segmentu, bez pretenzija za natjecanjem s postojećim tržištem, bilo u pogledu ponude ili količine. Testiranja su započela u proljeće, a potencijalni kupci morat će se strpjeti još dvije godine.