Tradicionalne godišnje nagrade Hrvatskoga narodnog kazališta (HNK) u Zagrebu za najbolja ostvarenja u protekloj sezoni dodijeljene su u subotu Edini Pličanić i Tomislavu Petranoviću za balet, Nini Violić i Filipu Vidoviću za dramu, te Valentini Fijačko Kobić i Tomislavu Mužeku za operu
Laureatima je na nagradama na svečanoj ceremoniji u foyeru HNK uvodno čestitala intendantica Dubravka Vrgoč, istaknuvši kako su svojim iznimnim trudom, svi oni, ali i ostali njihovi kolege, ljudi u tehnici i administraciji, zaslužni da je sezona 2017./2018. bila jedna od najboljih u povijesti HNK-a Zagreb, čime su 'ispisali blistavu povijest nacionalnoga teatra'.
'Svojim iznimnim trudom, repertoarnim naslovima koji su se kosili jedan s drugim, sjajnim nastupima na europskim pozornicama i u koprodukcijskim projektima, zaokružili smo sezonu u kojoj nam je naša publika rekla da nas treba i da smo važni ne samo ovom gradu nego i u Europi', rekla je Vrgoč.
To, napomenula je, dokazuje i činjenica da dodjelu najviših nagrada koje središnji nacionalni teatar dodjeljuje svojim umjetnicima na kraju sezone prati u subotu svečani koncert na pozornici HNK-a Zagreb, kojim najviši državni vrh slavi petogodišnjicu ulaska Hrvatske u Europsku uniju. 'To govori u prilog tome da je riječ o europskome teatru koji će u budućnosti, upravo u tome smjeru, pokušati Europu još više donijeti ovdje, te sebe predstaviti Europi', poručila je intendantica.
Godišnju Nagradu Mila Dimitrijević za najbolju žensku, odnosno, mušku ulogu u sezoni 2017./18. ocjenjivački sud u sastavu Boris Senker, Mani Gotovac i Tomislav Čadež dodijelio je Nini Violić i Filipu Vidoviću za 'iznimne glumačke kreacije' Milene i Sandija u predstavi 'Ciganin, ali najljepši' u režiji Ivice Buljana, gdje su ostvarili iznimnu dosljednost i usklađenost glumačke suigre, potpuno dajući sebe fiktivnim kazališnim likovima, koji tako, kako je istaknuto u obrazloženju žirija pročitanog na dodjeli, zahvaljujući njihovu glumačku zagovoru, postaju stvarni i životni.
Primajući nagrade, plakete i diplome, od intendantice Vrgoč, glumački tandem zahvalio je na podršci ponajprije ravnatelju Drame HNK-a Zagreb Ivici Buljanu, koji je prepoznao Milenu i Sandija u njima, zatim i čitavome ansamblu na izvrsnoj glumačkoj suradnji, te jedno drugome na sinergiji ostvarenoj u razvoju i kreaciji njihovih uloga.
Nagrade za najbolja ostvarenja u opernim predstavama, Vladimir Ruždjak za mušku i Marijana Radev za žensku ulogu, dobili su Tomislav Mužek i Valentina Fijačko Kobić. Takvu je odluku donio ocjenjivački sud u sastavu Jagoda Martinčević, Branimir Pofuk i Dario Poljak.
Čitajući obrazloženje žirija, Martinčević je istaknula kako je u sezoni koja je upravo na isteku na pozornici HNK-a Zagreb bilo više nezaboravnih ostvarenja umjetnika koji u trenutku ostvarivanja tih uloga nisu bili članovi toga kazališta, ali su to postali u međuvremenu.
To je znak da je uprava kazališta prepoznala generaciju koja dolazi, jer se doista može reći da je riječ o 'pravoj pjevačkoj reprezentaciji', rekla je.
Fijačko Kobić je nagrađena za ulogu Liu u operi 'Turandot' Giacoma Puccinija, 'duboku i potresnu kreaciju snažnog unutarnjeg naboja, velike dinamičke i izražajne raznolikosti te prekrasnih piana koja su odraz koliko majstorski vođenog glasa toliko i duboke emocionalnosti posve na tragu autorovih zamisli koje je darovao tom iznimnom liku'. Mužeku je priznanje donijela 'zahtjevna uloga' Georga u operi 'Ukleti Holandez' Richarda Wagnera, gdje je 'ostvario raznolik dijapazon raspoloženja i dvojbi, te pokazao i srčanost ali i lomnost odbačenog muškarca u Wagnerovoj specifičnoj tenorskoj dionici koja na našim scenama desetljećima nije imala uzora'.
Fijačko Kobić je zahvalila intendantici Vrgoč i ravnatelju Opere HNK-a Zagreb Nikši Barezi na angažmanu, 'prekrasnom timu opere 'Turandot', ali i naravno zagrebačkoj publici koja me je tako lijepo nakon svake predstave nagradila'.
Ocjenjivački sud u sastavu Božica Lisak, Almira Osmanović i Ljiljana Gvozdenović odlučio je da nagradu Oskar Harmoš za najbolju baletnu mušku kreaciju u protekloj sezoni dobije Tomislav Petranović i to za 'stabilno i iskusno iznjedrene dragocjenosti' u ulogama Rudolfa Habsburškog u baletu 'Elizabeta Austrijska - Sissi' koreografa Patrica Barta; Princa Siegfrieda u 'Labuđem jezeru' koreografa Vladimira Malakhova te Princa u baletu 'Orašar' u koreografiji Dereka Deana.
Za 's ljudskim i umjetničkim razumijevanjem' odigrane uloge glumice Kataarine Schratt u baletu 'Elizabeta Austrijska - Sissi' te Gustavove supruge u baletu 'Smrt u Veneciji' koreografkinje Valentine Turcu, te tehnikom i iznimnom glumačkom snagom izveden nezaboravan lik grofice Capuleti u baletu 'Romeo i Julija' također Patricea Barta, nacionalna prvakinja Baleta HNK-a Zagreb Edina Pličanić dobila je Nagradu Ana Roje za najbolje baletno žensko ostvarenje.
Pličanić je rekla kako je ta nagrada jedno iznenađenje i dobrodošlica nakon dvogodišnje pauze zbog trudnoće i rođenja djeteta, nakon koje se planirala 'ušuljati u sezonu nježno i meko', napomenuvši kako se vratila 'u balet koji je superioran'. Petranović se složio da je riječ o izuzetno kvalitetnom baletnom ansamblu s puno izvrsnih ostvarenja, istaknuvši kako mu je drago što još uvijek uspijeva iznenaditi žiri svojim kreacijama.