Delbonovo 'Evanđelje' u HNK
Izvor: Promo fotografije / Autor: Mara Bratoš
Delbonovo 'Evanđelje' u HNK
Izvor: Promo fotografije / Autor: Mara Bratoš
EVANĐELJE U HNK
Jimi Hendrix, Madame Bovary, nogomet, Poncije Pilat, tradicionalna crnačka duhovna glazba, izbjeglice, obespravljeni i drugačiji - samo su dio elemenata na kojima ugledni talijanski umjetnik, kazališni i filmski redatelj Pippo Delbono kreira, uz Evanđelje kao polazišnu točku preispitivanja vjere, istoimeni projekt u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu, priopćili su iz HNK
Nizom prizora, popraćenih vlastitim video zapisima, Delbono stvara kolaž scena u kojima se izvođači uz pomoć dijelova Evanđelja, kao osnovne poruke i navještenja (kršćanske) vjere, te poznatih elemenata pop kulture referiraju na krize i devijacije suvremenoga doba. 'Vjera je velika moć. Duboko vjerujem u jednakost svih ljudskih bića. Samo malom promjenom perspektive uvidjet ćemo kako smo svi isti. Ta spoznaja, e, to je vjera. To je kao gledanje kroz objektiv kamere ili kao gledanje kroz ključanicu. Treba otvoriti vrata jer kroz ključanicu vidimo samo fragmente, poput slučaja dječaka izbjeglice koji se utopio i ganuo nas, a sutradan je sve bilo zaboravljeno. To nije vjera, nego sentimentalizam. Vjerovanje je ljubav i otvaranje', kaže Pippo Delbono.
Evanđelje izvode članovi ansambla Drame i Baleta zagrebačkoga HNK: Nina Violić, Alma Prica, Mirta Zečević, Zrinka Cvitešić, Tatjana Hrvačić-Gašparac, Franjo Kuhar, Iva Mihalić, Vlasta Ramljak, Danijela Zobunđija. Pored njih, Evanđelje će izvoditi i članovi Orkestra i Zbora Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu, što znači da taj projekt djelomice uključuje sva tri kazališna ansambla. Osim članova HNK, u projektu sudjeluju i članovi kazališne skupine Pippa Delbona, koja uključuje društveno marginalizirane pojedince, poput, Bobňa koji je nijem, Nelsona Lariccie koji je beskućnik te Gianlucu Ballarea koji ima Downov sindrom – sve redom dugogodišnji Delbonovi suradnici. Na taj način Delbono već godinama svojem umjetničkom djelovanju daje snažan angažirani kontekst te oštro upozorava na diskriminaciju drugačijih i društveno neprihvaćenih.