U minhenskom Residenztheateru ovih je dana održana premijera predstave ‘Mauser’ prema komadu Heinera Müllera i u režiji Olivera Frljića, kojega njemački mediji opisuju kao ‘režisera koji sakuplja skandale kao drugi umjetnici nagrade’. No vodeći njemački mediji objavili su pretežito pozitivne kritike ‘Mausera’
Iako je izvedba njegove predstave 'Naše nasilje i vaše nasilje' na Marulićevim danima u Splitu izazvala burne reakcije lokalnog klera i ekstremne desnice, pa čak i ulični prosvjed, te kontroverzno priopćenje iz Ministarstva kulture, međunarodna kazališna karijera Olivera Frljića i dalje dobro napreduje. O tome svjedoči i premijera 'Mausera', njegove najnovije predstave u Münchenu, koju je poznati režiser postavio prema slavnom komadu njemačkog dramatičara Heinera Müllera.
‘Na premijernoj večeri zapravo su se igrale tri predstave. Prva je ‘Mauser’ Heinera Müllera, druga bi se mogla nazvati ‘Uništenje Heinera Müllera’, a treća ‘Oliver Frljić’. Tako se zove režiser koji je dosad sakupljao skandale kao drugi umjetnici nagrade’, piše Der Spiegel u sveukupno pozitivno intoniranoj kritici nove predstave Olivera Frljića, koja je premijerno prikazana u Münchenu 28. travnja u tamošnjem Residenztheateru.
Ističe se da Frljić zna ‘plakativno argumentirati’, ali da je svojim pristupom postavio zanimljivu predstavu o temi revolucionarnog nasilja. ‘Oliver Frljić pokazuje što se krije ispod Müllerova pokrivača od patosa te koliko malo ovaj tekst, sa svojim dilemama žongliranja nad grobovima, pomaže kod promišljanja ove teme’, piše Der Spiegel i dodaje kako je jedna od provokativnijih scena ona u kojoj se Frljić poigrava sa stereotipom da su svi Hrvati fašisti.
‘U jednom se trenutku na sceni jedan glumac predstavlja kao Oliver Frljić i kaže da već dvije godine radi u Residenztheateru. Onda odjene SS-uniformu te ubije svoju ženu i djecu u Hrvatskoj.’ Glumac Franz Pätzold, koji glumi lik Olivera Frljića, izgovara i rečenicu: 'Ja sam Oliver Frljić, dolazim iz Hrvatske, te fašističke zemlje.'
Naročito se hvali glumačka ekipa predstave (Pätzold, Alfred Kleinheinz, Marcel Heuperman, Nora Buzalka i Christian Erdt) te se na kraju zaključuje da se Frljić ovoga puta suzdržao od svojih najgrubljih provokacija te stvorio predstavu ‘u kojoj se scene završavaju u glavi gledatelja i stvaraju mučne spoznaje’.
Süddeutsche Zeitung (SZ) Frljića opisuje kao ‘skandal-režisera istočnoeuropskog kazališta’, protiv kojega naročito istupaju Katolička crkva i ekstremni nacionalisti. ‘Mauser’ nije toliko brutalan kao neke druge Frljićeve predstave, smatra SZ, ali je i dalje riječ o provokaciji, između ostaloga, zbog ‘ofenzivne golotinje petero glumaca’. Frljićeva se predstava bavi pitanjem ‘upotrebe nasilja u svrhu društvene promjene’ te postavlja pitanje ‘Za što vrijedi ubiti - odnosno umrijeti?’. Frljić je imao i plakativnije predstave od ove, piše poznati minhenski dnevnik u kritici ‘Mausera’.
Predstavu obilježavaju ‘scene mračne poezije’ te iznimni tjelesni napori glumaca, a sve zajedno je za Frljića karakterističan ‘didaktički teatar’. Ipak, predstava ima i svoje ‘patetične strane’, u čemu prednjački muzika, smatra SZ.
Konzervativni Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) ‘Mausera’ u Frljićevoj režiji opisuje kao predstavu blisku plesnom teatru te ističe da je namjera režisera ‘prikazati ubijanje i kao tjelesni rad’. FAZ zaključuje da se ‘antisocijalistički realizam’ izvedbe namjerno sukobljava s tekstom Heinera Müllera, čiju ledenu bistu na sceni u jednom trenutku glumica Nora Buzalka razbija na komadiće.
Sve u svemu, sudeći po kritikama sakupljenim na poznatom njemačkom kazališnom portalu Nachkritik.de, minhenska predstava 'Mauser' u režiji Olivera Frljića ocijenjena je manje-više pozitivno.