Naslov iz takozvanog željeznog opernog repertoara u novom prijenosu iz Metropolitana predstavlja se u režiji Davida McVicara uz četverolist zvučnih solista
Na programu je prijenosa iz Metropolitan opere u dvorani Lisinski, u subotu, 30. travnja, Verdijev 'Trubadur'. Njujorška operna kuća okupila je za omiljeni operni naslov zvučne soliste koji nastupaju u režiji iskusnog Davida McVicara.
Fatalne ljubavi, želje za osvetom, trovanja, ubojstva samo su dio Verdijeve glazbene drame originalno smještene na sjever Španjolske početkom 15. stoljeća. No iako libreto opernog naslova donosi niz nelogičnosti, romantičarskih pretjerivanja i ne pretjerano plauzibilnih obrata, ona su posve natkriljena bogatom teksturom Verdijeve melodiozne partiture, koja je premijerno izvedena 1853. Zborski ulomci, kao i arije iz opere tako su često preuzimani u pop kulturi, a jedan od poznatijih primjera je početna sekvenca filma 'Senso' Luchina Viscontija iz 1954 u kojoj je talijanski režiser iskoristio znanu tenorsku ariju 'Di quella pira'. Originalni kontekst radnje izmješten je u McVicarovoj režiji, koja je Metovu premijeru doživjela 2009, na početak 19. stoljeća u Šanjolskoj, u doba rata za nezavisnost. Kreativni tim produkcije, koji uključuje scenografa Charlesa Edwardsa i kostimografkinju Brigitte Reiffenstuel, tvrdi da se u stvaranju predstave obilato naslanjao na Goyine slikarske motive nastojeći tako barem donekle zadržati osnovnu vizualnu dimenziju opere.
No izazov, a i privlačnost Verdijevog 'Trubadura' ne leži toliko u logičnom protoku scenske radnje, već prije svega u četverolistu solista i njihovim bogato razvijenim i jako izazovnim solističkim dionicama. Metropolitan je za prijenos okupio zvučnu ekipu pjevača. Sopranistica Sondra Radvanovski tumači uloge plemkinje Leonore, tenor Marcelo Alvarez tumači naslovnu ulogu trubadura Manrica, bariton Dimitri Hvorstovski je grof Luna, a ulogu Ciganke Azucene pjeva Dolora Zajick. Sudeći prema kritikama, iskusna pjevačica Zajick zaslužila je najbolje ocjene u jednoj od dramatičnijih Verdijevih uloga namijenjenih potentnom mezzosopranskom glasu, dok se za ostale soliste uglavnom zaključilo da su bili dostatni.
Iako je kao dirigent najavljivan muzički direktor Met opere, James Levine, zbog zdravstvenih razloga za pultom će ga zamijeniti Marco Armiliato.