VIOLETA

Brend Violeta među najprepoznatijim novim brendovima u regiji

21.03.2016 u 11:46

Bionic
Reading

Violeta je jedan je od rijetkih novostvorenih brendova u posljednjih tridesetak godina u ovoj regiji

Proizvodi ove tvrtke, a radi se o proizvodima vezanim uz higijenske papirnate premium proizvode, deterdžente i pelene, zauzimaju sve značajniji udjel na tržištu u zemljama regije pozicionirajući se ravnopravno uz bok najpoznatijim svjetskim brendovima. Brend Violeta počeo se razvijati 2002. godine da bi danas on bio među najprepoznatijim novim brendovima u regiji.

Violeta ima vlastite pogone u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini koji su opremljeni najmodernijom tehnologijom te u ovom trenutku zapošljava oko 950 radnika i broji 14 poslovnica u BiH , Hrvatskoj i Sloveniji.

Pored Violete Petar Ćorluka vlasnik je tvrtke Prodex , odnosno dva shopping centra u BiH; staračkog doma, dječjeg vrtića čiji se program odvija po programu Montessori; hotela u Sarajevu koji je kategoriziran sa pet zvjezdica.

„Počeo sam 1990 godine kada smo kroz tvrtku Prodex razvili maloprodaju te otvorili supermarkete i bili zastupnici niza prepoznatljivih prehrambenih proizvoda. Nakon što sam uvidio da neke proizvode koje uvozimo možemo povoljnije proizvoditi, počeo sam razmišljati o proizvodnji“ kaže vlasnik tvrtke Petar Ćorluka. „Dugo smo procjenjivali i razmišljali i krenuli najprije sa proizvodnjom toaletnog papira, potom papirnatih maramica, vlažnih maramica, pelena, a odnedavno i deterdženata i omekšivača. Prodex smo zadržali i on ima dva shoping centra. Kako se mnogi bave trgovinom i kako je u tom dijelu velika konkurencija, mogu reći da sam sretan što smo se okrenuli proizvodnji. Imamo tri proizvodna pogona od kojih su dva u Grudama i jedan u Svetoj Heleni kraj Zagreba.“

Proizvodnja ili trgovina

Na pitanje jeli teže proizvoditi ili trgovati Ćorluka kaže „proizvodnja je teži put od trgovine zato je malo tvrtki u regiji koje su se okrenule stvaranju novog brenda te njegovom razvijanju. U proizvodnji se stvara novi brend, stvara se navika i nova vrijednost. Ukoliko je kvaliteta vrhunska, onda će vam i potrošači ostati vijerni. Mi dosta ulažemo u kvalitetu i njezino poboljšanje te stalno radimo na inovacijama. Nas su potrošači prepoznali jer im nudimo nešto više nego drugi, nudimo im stalna poboljšanja i inovacije te vrhunsku kvalitetu. Udio trgovine u našem prometu je oko 10 posto.“

Najveće udjele na tržištu Violeta ima u kategoriji kuhinjskih ručnika. U Hrvatskoj i Sloveniji oko 30 posto a razvija se i na ostalim tržištima te je regionalni lider u tom dijelu. U Bosni i Hercegovini taj udio je čak 50 posto. Violeta je lider i u kategoriji papirnatih maramica u Hrvatskoj i BiH, a u Sloveniji odmah iza domaće Palome. Sa pelenama je na drugom mjestu. Vlasnik Ćorluka ističe kako u posljednje vrijeme raste udio u Sloveniji i Mađarskoj a nedavno su se probili i rusko tržište: „Radi se o jednom trgovačkom lancu u Moskvi koji je do sada uzimao samo europske i turske brendove a sada se odlučio samo za nas. U taj lanac planiramo plasirati oko 10 milijuna eura robe godišnje. Inače, taj lanac prodaje samo premium brendove.“

Značajan iskorak na Hrvatskom tržištu Violeta je napravila 2011. godine kada je u Svetoj Heleni, pokraj Zagreba, pokrenuta proizvodnja toaletnog papira i kuhinjskih ručnika pod danas poznatim brendom Teta Violeta. Ručnici Teta Violeta nevjerojatnom su brzinom osvojili srca kupaca i simpatična kućanica postala jedan od najpopularnijih likova proizašlih iz neke marketinške kampanje.

Na pitanje je li taško stvoriti novi brend Ćorluka odgovara: „Morate imati ciljeve koji su realni i morate ići korak po korak. Jasno je da u početku kada po prirodi stvari nemate iskustvo, morate imati i sreću. Mi smo uvodili proizvod po proizvod na tržište i ulagali u imidž. Samo rodilištima u regiji godišnje doniramo pelena u vrijednosti milijuna eura. Prvi smo se odazvali pomoći poplavom stradalim područjima sa pola milijuna eura. Sudjelujemo u svim humanitarnim akcijama. Imamo odličan omjer cijene i kvalitete te idemo korak po korak. Kada bi netko znao na koliko problema će naići prilikom stvaranja novog brenda ne bi nikada ušao u taj posao. U početku vas nosi entuzijazam i volja ali imate i dosta neznanja. Znači u početku vam je potrebna velika sreća a kada se pozicionirate više se ne smijete oslanjati na sreću, instinkt i na hrabrost, nego na znanje i inovativnost. U situaciji kada je bilo kaotično tržište i tržište bez pravila, a takvo je bilo do unazad deset godina, uspijevali su hrabri a sada je prednost znanje, sistematičnost i iskustvo. Više se ništa ne prepušta slučaju, nego se sve mora pratiti i analizirati.“

Prošlo ljeto otvoren je novi suvremeni proizvodni pogon i pokrenuta proizvodnja tekućih deterdženata za rublje, deterdženata za ručno pranje posuđa, omekšivača za rublje te ostalih sredstava za osobnu higijenu. Kapacitet tvornice je 6.000 litara na sat



Investicija je vrijedna 20 milijuna eura, financirana iz vlastitog poslovanja. Pogon je opremljen najsuvremenijim strojevima - osim strojeva za tekuće deterdžente tu se nalazi i japanski stroj za proizvodnju pelena, jedini u Europi. Stroj je robotiziran i zadnji je tehnološki hit. U novom pogonu nalazi se istraživački centar i laboratorij.

Konkurencija

Za konkurenciju Ćorluka kaže: „ Mi ih respektiramo i uvažavamo, ali smo svjesni da imamo i određene prednosti. Imamo najnoviju tehnologiju, imamo mlade educirane ljude koje smo od početka učili poslu a sa druge strane nemamo terete koje imaju dugogodišnji brendovi. Poznati brendovi imaju neka nasljedstva a nasljedstva sama po sebi opterećuju. Osim toga, jako vodimo računa i o troškovima, kako bi više ulagali u kvalitetu od naše konkurencije. Prilagodljiviji smo domaćem tržištu i možemo brže reagirati na promjene.“

Smatraju da je Slovenija najsređenije tržište i na njemu je najlakše raditi. U Hrvatskoj je otežano raditi zbog još uvijek problema sa likvidnošću pojedinih tvrtki. Iako tu imaju vlastitu proizvodnju tu je i velika konkurencija niza brendova posredstvom velikog broja trgovačkih lanaca. U Bosni i Hercegovini najduže posluju i imaju najveće udjele te su kod kupaca uglavnom dobavljač broj jedan.

Planovi probijanja u druge sektore i na veća tržišta

„Ono što sada imamo nastojimo držati stabilno i kvalitetno te osigurati da traje duži period. Pratimo stanje na tržištu i gdje procijenimo da možemo biti konkurentni nastojimo se plasirati. Novi smo i zanimljivi smo, tako da nas potrošači žele isprobati. Ono što je važno kada naše proizvode probaju uvjere se u našu kvalitetu. Sigurno je da nećemo stati. Još ćemo investirati, ulagati te zapošljavati mlade ljude. O preuzimanju i spajanju sa drugim tvrtkama ne razmišljamo. Teško je nešto popravljati. Puno je lakše, ukoliko ste vrijedni i predani poslu stvarati nešto od početka. U stvari, nešto što ste stvorili od početka i što ste uspjeli pozicionirati može dugo potrajati. Moj cilj je da Violeta dugo traje. Teško je upravljati ljudima koje niste sami educirati. Zato Violeta u pravilu uzima pripravnike koje educira i šalje ih na edukaciju širom svijeta. Nismo skloni uzimati ljude koji su radnu naviku stjecali u drugim tvrtkama.“ – ističe vlasnik.

Radna snaga

„Imamo vrlo kvalitetnu radnu snagu u ovom području. Naši mladi ljudi vrlo brzo uče i predani su poslu. Japanski inženjeri koji su nam uhodavali i montirali novi stroj te obučavali naše radnike, rekli su da takve radnike nisu sreli nigdje. Nikada se nisam kajao što sam pokrenuo posao u sredini gdje sam rođen i koja je mala. Ključ svega je ulagati u obrazovanje. Osobno imam planove ulagati u obrazovanje. Kod suradnika cijenim najviše predanost poslu a ukoliko su radišni i talentirani onda nemaju granica.“