CHEVROLET

Dodijeljena priznanja Mladi Kreativni Chevrolet za 2013

30.10.2013 u 15:49

Bionic
Reading

MANCHESTER , Ujedinjeno Kraljevstvo – U čast pobjednika europskog natječaja za umjetnost i dizajn Mladi Kreativni Chevrolet (MKC) za 2013. godinu, Chevrolet je u Manchesteru spojio dvije naizgled nepovezane strasti: umjetnost i nogomet. Svečanost dodjele MKC 2013 održala se od 25. do 27. listopada, a okupila je pobjednike i posebne goste koji su uživali u jedinstvenom programu osmišljenom na temu globalnog fenomena nogometa, koja je bila i kreativno ishodište ovogodišnjeg natječaja.

Tema je izvorno nadahnuta Chevroletovom naglašenom potporom nogometu i njegovim navijačima kroz sponzorstva momčadi Premier lige, Manchester United i Liverpool FC te američkog nogometnog saveza, ali i kroz ambiciozni projekt One World Futbol.

Aplauz za pobjednike

Kako bi se našli u pravom raspoloženju za ono što ih je čekalo, 21 europski pobjednik – uključujući i hrvatski dvojac s Akademije dramske umjetnosti Dinu Šertovića i Darija Belića – posjetili su Old Trafford, legendarni dom prvaka Premier lige Manchester Uniteda. Bivša igračka zvijezda Uniteda i legenda kluba Denis Irwin, koji je ovdje igrao od 1990. do 2002. godine, pridružio im se u obilasku te je zajedno s njima prisustvovao svečanoj večeri s dodjelom priznanja.

Službeni početak svečanosti obilježio je Chevrolet Photo Night, umjetnička manifestacija koja se održala u atraktivnom prostoru Dukes 92, koji zahvaljujući svom specifičnom uređenju i položaju uz kanale posjetitelja u trenu vraća u nekadašnju industrijsku prošlost Manchestera.

Direktor za komunikacije Chevroleta Europe Vijay Iyer i legenda Manchester Uniteda Denis Irwin dodijelili su nagrade pobjednicima europskog natječaja Mladi Kreativni Chevrolet 2013 u kategorijama mode, fotografije, videa i vizualnih umjetnosti. Iyer je izjavio: "Posebno smo ponosni na ovogodišnje pobjednike, koji su na kreativne zadatke odgovorili vitalnošću i energijom, čime smo dobili potpuni nogometni i navijački doživljaj.

Uvijek je inspirativno vidjeti kako mladi umjetnici i dizajneri pristupaju marci Chevrolet i, u ovom slučaju, našoj podršci nogometnim navijačima diljem svijeta".

Fotografija u središtu pozornosti

Kao dio Chevrolet Foto večeri, gosti su imati prilike sudjelovati u panel diskusiji s priznatim fotografima kao što su Stuart Roy Clarke, Peter Dench, Jocelyn Bain Hogg i James O. Jenkins. Televizijska voditeljica Claire Smith vodila je debatu Ulična fotografija: umjetnost, sociologija ili dobar tajming?, čiji je cilj bio rasvijetliti jedan od najzanimljivijih i najmanje poznatih žanrova fotografije, onaj ulični. Očekivane teme za raspravu kretale su se u rasponu od filozofskih - značenje ulične fotografije za društvo i za fotografa – do praktičnih, koje pokrivaju različite tehnike snimanja, tehnologiju i etička pitanja.

Vijay Iyer, direktor za komunikacije Chevrolet Europe, dodao je: “Baš kao što je Chevrolet oduvijek posvećen otkrićima i pronalasku novih putova, i u figurativnom i u doslovnom smislu, ulična fotografija je posvećena potrazi i mogućnosti da ovjekovječi ono neočekivano u svakodnevnom životu".

Predsjednik i izvršni direktor Chevroleta Europe Thomas Sedran izjavio je: "Fotografija ima ključnu ulogu za svaku globalnu potrošačku marku, ali posebno za kultni automobilski brend kao što je Chevrolet. Od visoko stilizirane do sirovo hrabre i autentične, fotografija je od vitalnog značaja za dokumentiranje naše prošlosti i stvaranje smislenih veza među ljudima širom svijeta".

Nogomet u žarištu

Drugoga dana programa, pobjednici natječaja i posebni gosti imali su prilike uroniti u svijet ulične fotografije u kontekstu najpopularnijeg nogometnog kluba na svijetu, Manchester Uniteda. Uvaženi panelisti vodili su praktične radionice za dokumentiranje autentičnog navijačkog iskustva utakmice Premier lige između Manchester Uniteda i Stoke Cityja.

Voditelj radionice Stuart Roy Clarke, i sam veliki ljubitelj nogometa, primijetio je: "Nogomet nudi svojevrstan eskapizam, ali i realizam, kakve ljudi ne mogu dobiti nigdje drugdje. Zbog toga se osjećaju stvarnijima i življima nego ikad. Biti ujedinjen s potpunim strancima; ne poznavati navijača do vas, ali navijati zajedno s njim za isti tim. To je bdijenje i borba života jer većina momčadi zapravo nikada neće osvojiti ništa. Mislim da je tu riječ o izgradnji karaktera. No, to ne znači da nerijetko u svemu tome istovremeno ne vidim i običnu besmislicu" (intervju, Oh Comely, srpanj 2013.).

Za zatvaranje svečanosti dodjele nagrada, Clarke je vodio privatno razgledavanje njegove izložbe Domovi nogometa, postavljene u Nacionalnom nogometnom muzeju.

Fotografije i videozapisi sa svečanosti moći će se naći na sljedećim kanalima:

O natječaju Mladi Kreativni Chevrolet

Mladi Kreativni Chevrolet je godišnje europsko natjecanje u umjetnosti i dizajnu za studente primijenjenih umjetnosti. Kompanija Chevrolet Europe pokrenula je natječaj 2007. s ciljem poticanja kretivnosti i pružanja podrške mladim umjetnicima tijekom ranih faza njihovih karijera. Od 2007. do 2013. pred mlade umjetnike postavljali su se izazovi u obliku kreativnih zadataka u odabranim kategorijama primijenjenih umjetnosti poput mode, fotografije, videa i vizualnih umjetnosti. Više informacija o natječaju potražite na web-stranicama www.youngcreativechevrolet.eu ili www.facebook.com/youngcreativechevrolet