Prosječna limuzina visoke klase prožeta je s čak pet kilometara žice, tucet procesora te njeno elektroničko sklopovlje i sustave kontrolira čak 100 milijuna linija softverskog koda, što je 20-ak puta više od onog čime raspolažu moderni borbeni zrakoplovi. Još vas nije strah?
Jedini način kojim su potencijalni hakeri dosad mogli probiti u elektroniku vašeg automobila bio je putem porta OBD-II kojim se serviseri služe za dijagnostiku i održavanje automobila. Ipak, ovaj proces zahtijeva fizički kontakt s automobilom, no situacija se mijenja postepenim uvođenjem bežičnih tehnologija od kojih se prva – sustav za kontrolu tlaka u gumama – pokazala izuzetno ranjivom.
Istraživači sa sveučilišta u Južnoj Karolini i Rutgersu uspjeli su preuzeti kontrolu nad ovim sustavom kod neidentificiranog automobila koristeći dostupnu računalnu tehnologiju u vrijednosti 8.000 kuna. Emitirajući signal sa 40-ak metara udaljenosti, kao i u vožnji pri brzini od 110 km/h, sveučilišna hakerska ekipa bez većih problema uspjela je poslati naredbu zbog koje je sustav vozača upozorio da jedna guma gubi tlak.
Sustav bi se najčešće samostalno resetirao nakon što bi istraživači prestali slati lažni signal, no nakon dva dana učestale zlouporabe senzor za kontrolu tlaka u gumama jednostavno je izgorio te je morao biti zamijenjen na servisu.
Kako će se proizvođači nositi s hakerskim prijetnjama u budućnosti te hoćemo li uskoro morati nabavljati vatrozide i antiviruse za automobile – vrijeme će pokazati.