Popularne brendove koji (da se ne lažemo) čine veliku većinu naših ormara uskoro bi mogao baciti u sjenu kineski brend koji mahom kupuju i Hrvatice. Shein bilježi ogroman rast prihoda, a ako sve bude išlo po planu, uskoro bi mogao nadmašiti popularnost vodećih high street brendova poput Zare i H&M-a
Kineski Shein vrlo vjerojatno je najveći i najpopularniji kineski web shop za koji tek sada čujete. Fast fashion brend uskoro bi mogao postati jači igrač od mega popularnih high street divova Zare ili H&M-a. Barem tako tvrdi Euromonitor koji piše kako kako je Shein postala najveća modna online tvrtka u svijetu prema statistici prodaje modnih komada s vlastitim potpisom.
Shein je osnovan 2008. u Nanjingu, a od samih početaka usmjeren je na generaciju Z - pionire u poznavanju i korištenju moderne tehnologije i društvenih mreža. Svoju su poslovnu strategiju usmjerili na influencere diljem svijeta koji dominiraju na Instagramu i TikToku, koji su im pomogli izreklamirati brend i privući veliki broj mladih potrošača.
Čini se kako je ta strategija u kombinaciji s promotivnim kodovima koji su uvijek aktualni na stranici upalila kod mlađe publike koja želi biti u trendu za što manje novca. Uspješno su se probili na veliku modnu scenu, što je svakako vrijedno svake pohvale.
Svaki tjedan, baš kao i Zara, lansiraju nove modele odjeće, obuće i modnih dodataka, no razlika je u tome što su cijenovno upola isplativiji od popularnog španjolskog brenda, što je i potvrdilo istraživanje Societe Generalea. Ponuda je toliko velika da ćete se vjerojatno izgubiti u moru haljina, vesti, čizmi i bluza, no sigurni smo da ćete pronaći to što tražite.
'Uštedit ćete novac, što je u današnje vrijeme kada se moda rapidno mijenja važan element prilikom kupovine odjeće', komentirala je Rebeca Rondon, 23-godišnja studentica iz Valencije koja na Instagramu uspoređuje na desetke haljina sa Sheina i Zare.
Zahvaljujući pandemiji sve veći broj ljudi okrenulo se online kupovini, što je web trgovinama poput kineskog Sheina, britanskog Asosa i njemačkog Zalandoa dalo veliku prednost i osiguralo im rast prihoda.
Koliko je Shein popularan govori i podatak da je nevjerojatnih 10,3 milijuna ljudi samo u rujnu na svoje mobitele skinulo Shein aplikaciju, dok je H&M-ovu mobilnu aplikaciju skinulo 2,5 milijuna ljudi, a Zarinu dva milijuna ljudi. Do današnjeg dana aplikacijom Sheina služi se 229,4 milijuna ljudi, H&M-ovom 123,5 milijuna, a Zarinom 90,6 milijuna ljudi.
Iako Shein svakim danom stječe sve više sljedbenika, neki potrošači kažu da kvaliteta odjeće zna varirati, kao i rokovi isporuke. Za razliku od Zare i H&M-a, koji na svojim web stranicama i godišnjim izvješćima nude jasan uvid u pozadinu i porijeklo svojih artikala i uvjeta rada zaposlenika, Shein ne daje takve detalje. Shein navodno surađuje sa stotinama tvornica u neposrednoj blizini svog sjedišta u Nanjingu.
Dok je Zari potrebno otprilike tri tjedna za stvaranje komada odjeće, od ideje na papiru do isporuke u trgovinu, Shein to postiže u svega tri dana, piše Japan Today. Tako barem tvrdi izvor zaposlen u Sheinu koji je želio ostati anoniman.