Tržište muške luksuzne robe jučer je bilo podcijenjeno, a danas je nezaustavljivo. Za dečke samo najbolje od najboljega, pa luksuzna roba namijenjena muškarcima već čini 50 posto tržišta, naročito zahvaljujući kupcima u rastućim ekonomijama Brazila, azijskih zemalja, posebno Kine. Dok je u SAD i Japanu 70 do 80 posto milijunera starije od 45, u Kini je 80 posto muškaraca s milijunskim zaradama mlađe od 45 godina, gladnih zapadnjačkog šika
'Današnji su muškarci postali sebični, troše malo više na sebe, a malo manje na žene i djevojke', kaže Antoine Arnault, jedan od čelnih ljudi LVMH-a, komentirajući iznenadnu eksploziju tržišta muške luksuzne odjeće i asesoara na koju su dečki prošle godine, krizama unatoč, potrošili u svijetu popriličnih 184 milijardi eura.
Kao svjetski lider u proizvodnji luksuza, multinacionalna Grupacija LVMH (Louis Voutton, Moet, Hennessy) među prvima je uočila trend i odmah angažirala Arnaulta da njihovog proizvođača muške obuće Berluti usmjeri na ručnu izradu cipela od najskupljih materijala. Za dečke samo najbolje od najboljega, poručuje Arnault.
Eksplodiralo tržište muške luksuzne robe
Nema više bling-šika (puno sjaja, a loš ukus), u trendu je suspregnuta, ali vrhunska kvaliteta. Među talijanskim i francuskim tvrtkama luksuzne robe ubrzava se rat za dobro potkoženog muškog kupca, pa je i francuska grupa PPR preuzela talijansku tvrtku muške odjeće Brioni. Prije pola godine američka Gilt Grupa osnovala je Park&Bond, online trgovinu muške odjeće, obuće i asesoara prvih svjetskih marki, bilježeći iz mjeseca u mjesec rast naružbi dvocifrenim brojkama. Naziv Park&Bond odnosi se na dvije njujorške najprestižnije adrese u svijetu šika, Park Avenue i Bond Street, miks luksuzne klasike i malo otkačene suvremenosti, koji danas definira muški stil u odijevanju.
'Tržište muške luksuzne mode bilo je dugo podcijenjeno, a sada je eksplodiralo zahvaljujući generacijskoj smjeni, kako kupaca, tako trgovaca', kaže predsjednik Park&Bonda John Auerbach star tek trideset koju, kao i ostatak njegova tima.
I doista, sudeći prema podacima najnovijeg istraživanja globalne konzalting firme iz Bostona Bain & Company, tržište muške luksuzne robe ne samo da sustiže, nego prestiže žensko u svim područjima. Luksuzna muška odjeća trenutačno čini 50 posto tržišta, naročito zahvaljujući kupcima u rastućim ekonomijama kao što su Brazil, azijske zemlje i naročito Kina. Dok je u SAD i Japanu 70 do 80 posto milijunera starije od 45, u Kini je 80 posto muškaraca s milijunskim zaradama mlađe od 45 godina. U tim sredinama ekonomskog buma novi tajkuni žele što prije pokazati tko su i što su, zbog čega se u Kini godišnje za 20 posto povećava potražnja za vrhunskim europskim brendovima.
Tako i svijet tajkuna i oligarha mijenja društvene, socijalne, a i estetske navike. Za razliku od prije samo nekoliko godina kada su investirali u žene, priležnice i sponzoruše kao statusne simbole pakirajući ih u razvikane svjetske marke, danas su momci odlučili ulagati u sebe same. Konačno, zar nije Bog prvo sebi stvorio bradu, reći će nova generacija milijunera, sve mlađih dečki iz svijeta informatike, elektronike, financija i modne industrije, nerijetko neoženjenih. Steve Jobs je cijeli život proveo u (istim) trapericama, ali nova generacija, naročito ona na Istoku gladna zapadnog luksuza, pati za svjetskim brendovima. Taj trend nameću proizvođači luksuza, kao odgovor na jeftine lance reciklirane mode poput H&M-a, koji su ugrozili njihov opstanak, pa su se sada odlučili na osvajanje neiskorištenog potencijala sve većeg broja muških dobro stojećih kupaca.
Bogati dečki počinju uživati u ormaru punom 'louboutinki'
Ali ne žele biti lijepi samo Kinezi. Njujorškom proizvođaču luksuznih torbi i kožnog asesoara Coach prošle je godine porasla prodaja robe namijenjene muškarcima za više od 200 milijuna dolara, a čuveni Hermès je prije dvije godine otvorio butik za mušku modu u New Yorku i zabilježio veći profit no u cijelim SAD. Dok se rast prodaje ženskog luksuza zaustavlja negdje na 7 posto godišnje, prodaja muške raste za 10 posto, kažu podaci talijanske trgovačke grupe Altagamma.
U posljednjih godinu dana luksuzni prodajni lanci poput Le Bon Marchéa, Isetana, francuskog Printempsa i Bergdorf Goodmana, preuredili su prodajna mjesta, šireći prostor za mušku robu. Čuveni londonski Harrods u svojoj je kući uredio poseban odjel s vrhunskom ponudom muških dizajnerskih cipela i ostalih kožnih sitnica, dok pariški butik Louboutina za mušku obuću podsjeća na bajkovitu čarobnu kutiju. U Louboutinu, toj 'ženskoj zemlji snova' očekuju da će se dojučerašnjih 5 posto muškog tržišta vrlo skoro povećati na 20 posto, a u najprestižnijoj milanskoj ulici Via Montenapoleone nedavno su otvorili butik za muške cipele po narudžbi, dok isti takav ovoga lipnja slijedi i u Shanghaiju.
Osim kupnje Briona, francuski PPR namjerava u Kini otvoriti lanac trgovina muške mode Gucci i Bottega Veneta. Bottega je već pustio probni balon, otvorivši jedan muški butik u Shenyangu, a u svibnju otvara i jedan u prestižnoj njujorškoj aveniji Madison.
'Uvjeren sam da nije riječ o trenutačnoj modi, nego o dugoročnoj evoluciji', kaže Alexis Babeau, zamjenik izvršnog direktora PPR-a. Tako sada i neki novi bogati dečki počinju uživati u ormaru punom 'louboutinki'.