KAD SE MALE RUKE SLOŽE

Kako su vlasnici prisilili BMW na servisnu akciju

27.10.2010 u 13:15

Bionic
Reading

Godinu 2010. slobodno možemo nazvati godinom servisnih povlačenja. Mehanički problemi natjerali su proizvođače iz Japana, SAD-a i Europe da s tržišta povuku milijune vozila, a posljednji proizvođač u nizu koji će osjetiti breme nepredviđenog troška jest BMW

Bavarci su gotovo pune tri godine odolijevali proglasiti servisnu akciju za svoje modele s biturbo punjenim šesterocilindričnim benzincem kodne oznake N54. Potonji motor bio je prvi benzinac iz Münchena s turbopunjačem nakon više od 20 godina, a Bavarci su ga predstavili pod poklopcem serije 3, nakon čega se pojavio i u modelima serije 1, 5, X3, X5 i Z4.

Od lansiranja novog motora BMW je počeo zaprimati prijave vlasnika koji su kao najveći problem isticali onaj s pouzdanošću visokotlačne pumpe goriva. Navodno je ona bila sklona otkazati poslušnost, zbog čega bi se automobil, iz sigurnosnih razloga, prebacio u 'šepavi' režim koji onemogućava iskorištavanje punog potencijala, a pojedini korisnici prijavljivali su i gašenje motora.

Američka agencija za sigurnost u prometu NHTSA ispitala je stvar 2008, no nije našla nikakav propust koji bi, sa sigurnosnog aspekta, ugrozio vozača, putnike ili ostale sudionike u prometu. Brojne vlasnike to ipak nije spriječilo da podnesu čitav niz tužbi protiv BMW-a, premda je bavarski proizvođač produljio garantni rok na pumpu goriva na deset godina.

Ipak, kako se čini, tek je reportaža nacionalne televizije ABC prisilila BMW da reagira. Nakon što je emisija 'Dobro jutro Amerika' objavila reportažu o problemu BMW-ovih vlasnika, američka podružnica njemačkog proizvođača izdala je priopćenje prema kojem dobrovoljno na servisnu akciju povlači 150.800 automobila - modele 135i proizvedene u razdoblju 2007-2010, 135i, 535i i X6 xDrive35i iz 2008-2010. te Z4 sDrive35i iz 2009-2010.