MOŽE LI BOLJE OD OVOG?

Kozmetika koja je u potpunom skladu s prirodom

03.07.2013 u 10:00

  • +8

Prirodna kozmetika dr. Hauschka

Izvor: Promo fotografije / Autor: Wala

Bionic
Reading

Prirodno i organsko riječi su koje sve češće čujemo. Sve češće biramo organsku hranu, odjeću od organskog pamuka, a veliku pozornost posvećujemo i etiketama na kozmetičkim proizvodima. Toga su jako dobro svjesni u kozmetičkoj industriji pa si danas malo koji kozmetički div može priuštiti to da u svojoj ponudi nema proizvode s prirodnim sastojcima

No među silnim kozmetičkim brendovima koji slave povratak prirodi i upotrebu prirodnih sastojaka ističe se jedan. Riječ je o njemačkom brendu Dr. Hauschka, holističkoj njezi temeljenoj na prirodnim ritmovima kože, a koji je nastao daleke 1967. godine u sklopu farmaceutske kompanije Wala. Kozmetiku u prepoznatljivom narančasto-bijelom pakiranju i sa specifičnim prirodnim mirisima osnovao je dr. Rudolf Hauschka u suradnji s kozmetičarkom Elisabeth Sigmund.

Sjedište tvrtke Wala nalazi se u idiličnom prirodnom okruženju u mjestašcu Bad Boll, a riječi koje se ondje najčešće mogu čuti su organsko, prirodno i održivo. To se najbolje vidi u samoj zgradi kompanije i njezinoj okolici. U Walinoj zgradi nema signala za mobitel, klimatizacijski uređaji se koriste samo u nužnim prostorijama, laboratorijima, a za ispiranje toaleta isključivo se koristi kišnica. Zaposlenici imaju poticaje ukoliko na posao dolaze biciklima, a zgrade okružuju prekrasni biodinamički vrtovi u kojima se uzgaja preko 150 vrsta biljaka za njihove preparate i to istim metodama koje su nekad koristili svećenici u samostanima. Sijanje, sadnja i berba rade se isključivo ručno, poštujući prirodne cikluse.

Biljke koje ne mogu uspijevati u Njemačkoj uzgajaju se na različitim svjetskim lokacijama, od Bugarske, Etiopije do Indije i Afganistana. Prekrasne damsacus ruže počeli su uzgajati u Etiopiji, a na taj način pomažu i tamošnjem stanovništvu koje su obučili da biodinamički obrađuju zemlju, što je koncept koji tretira farmu kao živi organizam. Farme se naime promatraju kao kompletni ekosustav koji uzima u obzir mikrokozmičke elemente tla, životinja i ljudi, kao i makrokozmičke elemente sunca, mjeseca i planeta. Biodinamički farmer aktivno proučava vezu između tih elemenata, pa se tako tlo obrađuje, bere, hrani i sadi prema fazama sunca, mjeseca i drugih planeta. Koriste isključivo svoje sjeme, ali ne i umjetna gnojiva, dok posebnu pažnju posvećuju kompostu, jer što je bogatija i plodnija zemlja, to će i biljka biti zdravija i snažnija.

U Afganistanu također uzgajaju ruže, a tamošnji farmeri koji ih uzgajaju za Wallu dobivaju istu cijenu kao i oni koji uzgajaju opijumski mak, najisplativiju kulturu u Afganistanu.

Sušenje ruža u Afganistanu


Kako bi u svojim proizvodima imali hladno prešano organsko ricinusovo ulje, koje se do prije nekoliko godina nije ni moglo nabaviti na europskom tržištu, odlučili su u suradnji s preko 500 obitelji u Indiji uložiti u plantaže ricinusa. Danas proizvode oko 100 tona godišnje, što daleko nadmašuje Walinu potražnju, no zato farmeri ostatak prodaju na tržištu. Wala je ostvarila svoj cilj - ima kvalitetno organsko ricinusovo ulje, pomaže prirodnu i društvenu održivost i postiže bolje cijene za farmere, na što su s pravom ponosni.

Zanimljivo je da kozmetika Dr. Hauschka potpuno prirodan pristup koristi od samog početka, davno prije nego li je 'povratak prirodi' postao popularan. Broj žena, ali i muškaraca koji koriste organsku kozmetiku iz godinu u godinu raste, i to dvocifrenim brojkama. Julia Roberts, Jennifer Aniston, Elle Macpherson i Madonna samo su neke od svjetskih zvijezda koje ne kriju svoje oduševljenje proizvodima Dr. Hauschka. Tako nije teško otkriti da Jenn Aniston obožava njihov balzam za usne te da je Madonna godinama vjerna njihovoj proslavljenoj kremi od ruža. No zanimljivo je da nijedna od njih nikad nije bila njihovo zaštitno lice niti će to biti.

Poslovna filozofija Dr. Hauschke je da ne plaćaju slavna lica da ih reklamiraju, ali ni da daju lažna obećanja. U svojim reklamama vas nikad neće uvjeravati da će bore nestati za 30 dana, niti da će se pore smanjiti nakon 10 dana nanošenja određene kreme.

I bez slavnih lica i lažnih obećanja kompanija već godinama bilježi zavidan rast. No za Dr. Hauschku profit nije najvažniji. On prvenstveno ovisi o prirodi i njezinim ćudima. Ukoliko neka biljka zbog vremenskih prilika ne uspije, te će godine preparata u kojima se ta biljka koristi jednostavno biti manje na tržištu. I nitko ne drami zbog toga. Nema podilaženja kvaliteti ni kupovanja na brzaka manje kvalitetnih sirovina i onih iz neprovjerenih izvora. Biljke uzgajaju u svojih 4,5 hektara vrtova i kupuju od dobavljača koji su prošli strogu kontrolu, a u Wali ističu da su njihovi zahtjevi stroži od onih koje traže razni ekološki certifikati.

Struktura vlasništva Wale također je fascinantna. Prvi vlasnici su se svojih udjela odrekli 1986. i tada su stvorili javnu zakladu te se tako danas ta kompanija ne može prodati, kupiti ni naslijediti. A nije da nema ponuda, štoviše stižu gotovo svakodnevno. Prirodna kozmetika doživjela je veliki bum, a etablirana kozmetička tvrtka s velikom bazom poklonika savršen je ulov za velike koncerne i investicijske fondove.

The WALA Stiftung je privatna profitna zaklada osnovana u Bad Bollu koja nadzire tvrtku Wala, dok je sama Wala istovremeno pretvorena u društvo s ograničenom odgovornošću. Primarni cilj zaklade koja nadzire rad tvrtke Wale jest da promovira i potiče njezin razvoj i u njezinom su vlasništvu sve dionice tvrtke. Dobit sama po sebi nije cilj, već samo sredstvo koje vodi do cilja, a cilj je korporativni razvoj i individualni razvoj zaposlenika. Dr. Rudolf Hauschka je imao viziju tvrtke u kojoj su ljudi u srcu svih korporativnih aktivnosti, a dobit je vidio samo kao sredstvo ostvarenja tog cilja.

Od 1986. profit se reinvestira u proizvodnju, a svaki višak se dijeli među skoro 800 zaposlenika, bilo u novcu, bilo u obliku jednostruke isplate koja nastupa nakon 25 godina rada u kompaniji ili odlaskom u mirovinu. Zvuči savršeno, zar ne?

Dr. Hauschka preparati mogu se kupiti u bio&bio trgovinama i bolje opremljenim ljekarnama.