Najbolji način za smanjivanje potrošnje, a samim time i emisije ispušnih plinova, jest snižavanje mase automobila. Lakše reći nego učiniti, kazali bi mnogi inženjeri automobilskih giganata. Lotus je tu da dokaže suprotno
Britanski proizvođač, poznat po svojim perolakim sportskim automobilima, za prezentaciju svog koncepta iskoristio je Toyotin model Venza kojem je uspio smanjiti masu za čak 38 posto, dok su se troškovi izrade povećali za svega 3 posto. Ovakva ušteda na masi rezultirala bi nižom potrošnjom za čak 23 posto.
Proces rezanja kilograma čini se poprilično jednostavnim – automobil valja rastaviti na sastavne dijelove, popisati ih i zatim zamijeniti onima od lakših materijala koji nude sličnu ili veću krutost i izdržljivost.
U slučaju Venze to znači sljedeće: dok je konstrukcija Toyote bila najvećim dijelom čelična, Lotusovi inženjeri izradili su šasiju od aluminija i magnezija te kompozitnih materijala i čelika visoke čvrstoće. Ukupna masa snižena je s više od 400 na 211 kilograma.
Elementi karoserije izrađeni su od magnezija, plastike, čelika, aluminija i 'ostalih materijala'.
Interijer je također temeljno okljaštren. Uklonjene su podne prostirke, sjedala su olakšana korištenjem posebne pjene, dok su elementi poput parkirne kočnice i mjenjača brzina prebačeni na središnju konzolu u elektronskom obliku.
Lotus vjeruje kako bi tehnologija za ovako drastično rezanje mase proizvođačima trebala biti dostupna 2020.