Mazda 6 2.2 CD 150
Izvor: Promo fotografije / Autor: mazda
Mazda 6 2.2 CD 150
Izvor: Promo fotografije / Autor: mazda
Ljudi kažu da živimo u vremenima kada nema loših automobila; i doista, kontrola kvalitete i stroge sigurnosne i ekološke norme pobrinule su se za to da su današnja vozila višestruko pouzdanija i sigurnija no ona prije samo nekoliko desetljeća
No to što su današnji automobili bolji ne znači i da su zabavniji. Zapravo je situacija baš suprotna; današnji su automobili više nego ikad postali prijevozna sredstva koja u vozaču i ne bude nekakve emocije.
Ovdje uskače Mazda.
Japanska kompanija jedan je od rijetkih malenih proizvođača koji samostalno pokušava parirati žestokoj i moćnoj konkurenciji u nišama koje su izuzetno kompetitivne. Samo zbog ovog navedenog, naše poštovanje prema Mazdi iznimno je visoko. No priči tu nije kraj. U Mazdi su konkurenciju odlučili nadvisiti novom Mazdom 6 te su pošli skroz drugim smjerom od konkurencije. Umjesto smanjivanja motora i njihova turbopunjenja, Japanci su svoje jedinice odlučili usavršiti te dopuniti unaprijeđenim sustavima regenerativnog kočenja, start-stop mehanizmom i modificiranim omjerima mjenjača. Mnogo važnije, drastično su srezali masu i unaprijedili aerodinamiku.
Rezultat je automobil koji se na cesti ponaša bolje nego ikad. Mazda je i dosad uživala status vozačkog automobila, no posljednja šestica je, usudili bismo se reći, 'najupravljiviji' automobil s prednjim pogonom u klasi.
Doista je fascinantno kako ovo čudo leži u zavoju, kako mijenja smjer i kako pritom komunicira s vozačem putem kontrola. Upravljač je dovoljno direktan, kočnice dovoljno osjetljive, prijenosni omjeri fino podešeni, a ručni mjenjač s kratkim hodovima - precizan. Motor trenutno reagira na gas i obožava se vrtjeti. Ne nestaje mu daha gotovo nikad i sasvim vam je svejedno upravljate li uz čestu izmjenu brzina ili jednostavno gutate kilometre. Da stvar bude bolja, pritom je toliko štedljiv da ćete na mahove misliti da se računalo pokvarilo.
Zapravo, da nije pomalo razočaravajućeg interijera, Mazda 6 bila bi praktički savršena. Nemojte nas krivo shvatiti. Prostora ima napretek. Toliko da nećete moći vjerovati koliko visoki ljudi bez problema stanu na stražnju klupu i što je sve prtljažnik sposoban progutati, no dizajn unutrašnjosti jednostavno ne prati ostatak automobila.
Subjektivni je dojam da se vozite u generaciju starom automobilu, što kupci u ovoj klasi teško praštaju.
Naravno, ako vam je od tehnoloških igračaka i estetike mnogo važnije kako se automobil ponaša u vožnji, a ni atraktivna vanjština nije za baciti, tada bi Mazda6 mogla biti pravi izbor.
Ovaj automobil ima našu najtopliju preporuku.
Proizvođač: Mazda
Model: Mazda6 2.2 CD 150
Vrsta motora: 2.2, četiri cilindra, dizel
Obujam: 2.191 cm3
Snaga (kW/KS): 110/150 @ 4.500 o/min.
Okretni moment (Nm): 380 @ 1.800-3.800 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 5,2/8,0/6,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,2
Maksimalna brzina: 211 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.810/1.840/1.480
Cijena do registracije: 249.200 kuna