Na nadolazećem salonu u Los Angelesu sredinom studenog Mazda će nam predstaviti novu trojku. U međuvremenu, mi smo na testu imali staru, koja samo dokazuje da su automobili najbolji netom prije nego što im se ukine proizvodnja
Redizajniranjem trojke prošle je godine Mazda ionako dobar automobil učinila još boljim. Blage vizualne preinake, koje će svakog ljubitelja automobila natjerati da dobro obrati pozornost kako bi ih razlikovao, tek su dio priče.
Mazdini inženjeri potrudili su se da bi unaprijedili aerodinamiku i smanjili potrošnju. Unaprijeđene su pogonske jedinice, a čak je i interijer profitirao od bolje izolacije buke i kvalitetnijih materijala. No krenimo redom.
Osnovne preinake izvana odnose se na redizajniranu prednju masku s novom rešetkom hladnjaka i branikom. S boka se razlike ponajviše vide u novim kombinacijama pneumatika i aluminijskih naplataka, dok je straga trojka također dobila novi branik te je redizajnirano svjetlosno sklopovlje. Iznutra nas je dočekala bolja kvaliteta korištenih materijala i pregledniji uređaji. Nažalost, ergonomija i dalje nije Mazdina jača strana, pa tako sjedala nude dobro držanje tijela tek putnicima nižim od 185 centimetara, uporaba kontrolnih prekidača je zbunjujuća, a ni previsoka vozačka pozicija ne zaslužuje pohvale.
Ipak, prtljažnik je u razini prosjeka klase, a i na stražnjoj klupi ima dovoljno mjesta za smještaj troje odraslih putnika. Redizajnom je Mazda3 dobila i novi sustav ulaska u vozilo pomoću kartice. Svaka kvaka opremljena je gumenim pucetom, pa ključ jednostavno možete držati u džepu čitavo vrijeme. Zapravo, topla je preporuka da ga iz džepa ne vadite, jer će vam, u najgorem slučaju, kao nama, završiti ispod sjedala koje je, u Mazdinom slučaju, mjesto na kojem je izuzetno lako zagubiti kakvu sitnicu.
Testni model pogonio je 1,6-litreni benzinac uparen s ručnim peterostupanjskim mjenjačem. Četverocilindraš bez ikakvog prednabijanja razvija 105 KS i 145 Nm okretnog momenta te se jednostavno obožava vrtjeti. Maksimalnu snagu razvija pri 6.000 o/min, a okretni moment pri 4.000 o/min, pa ga je najbolje držati upravo unutar ovog radnog područja. Ipak, ni pri nižim obrtajima automobil ne djeluje mrtvo, što ponajprije može zahvaliti dobrom mjenjaču s odličnim prijenosnim omjerima.
Mazda3 leži na neovisnom ovjesu koji će nekima možda biti prekrut, no koji nudi fenomenalno prijanjanje automobila uz podlogu u gotovo svim uvjetima. Dodajte ovoj kombinaciji vrlo dobar elektrohidraulički servo upravljač zadovoljavajuće direktnosti i znat ćete zašto je Mazda3 pravi vozački gušt. Inače, spomenuti motor 1,6 je ujedno i najprodavaniji kod Mazde3, ponajviše stoga što, osim dobrih performansi i povoljnog omjera uloženog i dobivenog, nudi i zadovoljavajuće nisku potrošnju koja je tijekom testa iznosila manje od sedam litara u kombiniranom ciklusu na stotinu kilometara.
Mazda3 odličan je automobil u svojoj klasi, no činjenica jest da ju je, po pitanju dizajna, vrijeme pregazilo. Iz Hiroshime nam stižu dobre vijesti za novu trojku koja bi trebala biti lakša i vozački orijentiranija, a i sretnici iz neovisnih stranih medija koji su je imali prilike isprobati pjevaju hvalospjeve na njezin račun.
Proizvođač: Mazda
Model: Mazda3 1.6 Active Plus
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 77/105 @ 6.000
Okretni moment (Nm): 145 @ 6.000
Potrošnja (l/100 km): 6,5/8,9/7,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,2 s
Maksimalna brzina: 185 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.405/1.755/1.465
Cijena do registracije: 154.895 kuna