I ovog studenog, međunarodni pokret Movember diljem Hrvatske stavio u fokus muško zdravlje
Svakog studenog, međunarodni pokret Movember stavlja u primarni fokus muško zdravlje te poziva sve muškarce da puste brkove radi širenja svijesti o bolestima specifičnima upravo za ovaj spol, a jedna od njih je rak prostate.
Cilj ovog pokreta je senzibilizirati i informirati muškarce, ali i žene, o prevenciji, simptomima, dijagnostici i liječenju već spomenutog raka prostate i raka testisa. Iako se odnosi i na druge zdravstvene probleme, Movember ponajviše podsjeća javnost na rak prostate. On je najčešća zloćudna bolest među starijima od 50 godina, a prema podacima Hrvatske lige protiv raka, od ove bolesti godišnje u Hrvatskoj oboli 1800 i umre 800 muškaraca. Unatoč njegovoj rasprostranjenosti, istraživanja pokazuju da je poznavanje raka prostate i organa koji zahvaća, vrlo skromno.
Sve više poznatih osoba i tvrtki uključuje se u Movember. Brojne tvrtke oblikuju niz aktivnosti kroz koje promoviraju muško zdravlje. Na društvenim mrežama u oko nam je zapela akcija Remax Centra nekretnina, čiji agenti su ovog mjeseca u znak sudjelovanja u ovom pokretu puštali brkove. Dodatna posebnost ove akcije je bio izbor najboljeg brka te je u ovoj kategoriju pobijedio agent iz njihovog zagrebačkog ureda, Mijo Radovčić.
Osim izbora na nivou cijele tvrtke, pobjednike su izabrali i po uredima pa je tako u Rijeci titulu najboljeg brka osvojio Gabrijel Peroli, u Opatiji Filip Ravnić, u Crikvenici Gordan Butković, u Poreču Ivan Legović, u Puli Nedžad Salihović.
Akciju su dodatno popratili specijalno dizajniranim izlozima u kojima su odaslali važne poruke u cilju promicanja Movember pokreta, te kampanjom na društvenim mrežama sa sloganom „Najbolji si agent u gradu jer nosiš brkove i bradu.“
Movember je proizašao iz ideje koja je 2003. sinula četvorici momaka iz Melbournea u Australiji. Oni su željeli nagovoriti ukupno 30 muškaraca da u studenom puste brkove radi podizanja svijesti okoline na rak prostate. Skovali su naziv Movember spajajući riječi “moustache” (brk) i “November” (studeni) jamačno ne sluteći da će njihova dosjetka postati svjetski fenomen. Posljednjih godina obilježava se i u Hrvatskoj zabavnim, sportskim i edukativnim eventima i dobrotvornim akcijama. Neke klinike daju muškarcima popuste na preglede, stručnjaci drže predavanja o tipično muškim bolestima, a mnogi muškarci kao i agenti najvećeg Remaxovog franšizera u Hrvatskoj, daju podršku pokretu prestankom brijanja brkova.