Studija provedena na Sveučilištu u Nottinghamu pokazala je da je osjetilo okusa regionalno uvjetovano, poput narječja
Kako će Britanci osjećati okus hrane i pića, ovisi o mjestu njihova rođenja i dijelu jezika koji broji najviše receptora okusa, potvrdilo je istraživanje.
Škoti vole bogatiji, kremasti okus, koji djeluje na stražnji dio jezika, dok stanovnici unutrašnjosti uživaju u ljutim okusima jer je većina njihovih receptora okusa smještena na prednji dio jezika.
Istraživanje koje su znanstvenici Sveučilišta u Nottinghamu proveli za Costa Coffee marku kave, pokazalo je da je najpopularnija hrana porijeklom sa zapada, poput cheddar sira i kremastih čajeva.
Također, ustanovljeno je da Britanci preferiraju okuse prema regionalnim akcentima i da jako ovise o povijesnim područjima.
Na sjeveroistoku uživaju u hrani koja djeluje na receptore na vrhu jezika. Znanstvenici to povezuju s industrijskom poviješću regije i potrebama radnika za jelima koja su hranjiva i brzo zasite.
Istovremeno, stanovnici juga imaju najmanje izraženo 'okusno narječje' od svih regija.
Skupa hrana, poput kamenica, vezana je uz područje, ali ne predstavlja ukus većine stanovništva.
Škoti jedu najsporije i djelomično uživaju u sladoledu i jorkširskom pudingu, razbijajući predrasude da su najpopularnija jela na sjevernoj granici sarmice od ovčjih iznutrica i sušena riba.
Istraživanje koje su proveli psiholog Greg Tucker i profesor Andy Taylor obuhvatilo je 13.000 ispitanika.
'Okus je genetski uvjetovan, ali ovisi i o našem odgoju te iskustvu s okusima', smatra profesor Taylor i nastavlja:
'Kao kod govornih narječja, pri čemu se različito naglašavaju slogovi i vokali, ljudi iz različitih krajeva su razvili pojačanu osjetljivost na određene receptore okusa i traže hranu koja ih najviše aktivira.'
Gennaro Pelliccia, stručnjak za kavu u firmi Costa Coffee, kaže da je okus najvažniji faktor za njegovu kompaniju i njene klijente.
Gospodin Pelliccia, čiji je jezik nedavno osiguran na 10 milijuna funti, rekao je: 'Ovo istraživanje nam je dalo fascinantan uvid u 'okusne preferencije' naroda, što će nam pomoći u nastojanju da pružimo izvrsne okuse kave koji će zadovoljiti svakoga.'