Časopis BusinessWeek popisao je najopasnije zrakoplove u civilnom prometu. Podaci su analizirani na temelju broja nesreća s fatalnim ishodom
Posljednji zrakoplovi iz obitelji Boeing 737 proizvedeni su 1988., a ipak je više od 500 tih zrakoplova još uvijek u uporabi. Boeing 737 JT&D, koji je pripadao kompaniji I Tec Air, srušio je prošle godine u
Kirgistanu, nedugo nakon što je Europska unija zabranila ovoj tvrtki da leti europskim zračnim prostorom zbog jako niske razine sigurnosti. Takvi incidenti objašnjavaju zašto je ovaj model na vrhu popisa zrakoplova koji se često ruše.
Stariji avioni trebaju intenzivnije održavanje od novijih modela, no ipak su najčešće u floti siromašnijih zrakoplovnih tvrtki koje nemaju dovoljno sredstava za normalno tehničke službe i edukaciju pilota.
Koristeći podatke konzultantske tvrtke zadužene za osiguranje Ascend London, časopis BusinessWeek popisao je najopasnije zrakoplove, a podaci su analizirani na temelju broja nesreća s fatalnim ishodom.
Potrebno je napomenuti da je popis časopisa BusinessWeek ponešto drugačiji od statistike JACDEC-a, ureda koji prati broj nesreća u zračnom prometu. JACDEC-ova statistika kaže da su najviše nesreća u povijesti civilnog zrakoplovstva imali zrakoplovi iz tvrtke Boeing.
1. Boeing 737 JT8D
Jedno rušenje na : 507,500 sati leta
Godina proizvodnje: 1967. – 1988.
Broj zrakoplova koji lete: 517
Smatra se da je prva verzija Boeinga 737 zrakoplov koji s najviše nesreća. Iako se na prosječnih 507,500 sati leta događa jedna nesreća sa smrtnim ishodom, 517 zrakoplova ovog modela još su uvijek u pogonu u siromašnijim zemljama. Oko 30-ak godina star Boeing 737 JT8D koji je letio za kompaniju Itek Air, srušio se nedaleko od glavnog grada Kirgistana u kolovozu 2008. U toj je nesreći poginulo 68 ljudi.
2. IL-76
Jedno rušenje na: 549,900 sati leta
Godina proizvodnje: 1974. do danas
Broj zrakoplova koji lete: 247
Ovaj se model uglavnom susreće u zemljama bivšeg Sovjetskog Saveza, na Bliskom istoku i u Africi. Jedna se od najvećih nesreća modela IL 76 dogodila 2003., kada se srušio zrakoplov iranske zrakoplovne tvrtke Iran Revolutionary Guard pri čemu je poginulo 275 osoba.
3. Tu-154
Jedno rušenje na: 1,041,000 sati leta
Godina proizvodnje: 1971. do danas
Broj zrakoplova koji lete: 336
Ovaj se model također uglavnom sreće u flotama zračnih tvrtki iz bivšeg Sovjetskog Saveza te najčešće leti na domaćim letovima. Avioni modela 154 TU od 2002. godine broje čak četiri nesreće u Iranu. Najnovija se nesreća dogodila u srpnju ove godine na letu aviona iranske zrakoplovne tvrtke Caspian Air Air koji je letio iz Teherana do Erevana. Poginulo je 168 ljudi.
4. Airbus A310
Jedno rušenje na: 1, 067,700 sati leta
Godina proizvodnje: 1983. – 1998.
Broj zrakoplova koji lete: 191
Velike su kompanije već stavile izvan pogona ovaj Airbusov model. Međutim, neke siromašnije kompanije poput Pakistan International Airlinesa prevoze ovim modelom. Najnovija nesreća ove vrste zrakoplova dogodila se 30. lipnja ove godine kada se A310 u vlasništvu Yemenia Airlinesa na letu iz Jemena na otočje Comoro srušio u otvoreno more. Poginulo je 153 ljudi, a spasila se samo jedna 12-godišnja djevojčica.
5. McDonnell Douglas DC-9
Jedno rušenje na: 1,068,700 sati leta
Godina proizvodnje: 1965. – 1982.
Broj zrakoplova koji lete: 315
Tvrtka McDonnell Douglas više ne postoji nakon što se 1997. spojila s Boeingom, no ne tako mladi avioni DC-9 još uvijek lete u kompaniji u Delta Airlines, a također se mogu naći i kod drugih manjih zrakoplovnih tvrtki u svijetu. U travnju je pao DC-9 u vlasništvu Hewa Bora Airwaysa.
6. Tu-134
Jedno rušenje na: 1,087,600 sati leta
Godina proizvodnje: 1964. - 1986.
Broj zrakoplova koji lete: 223
Ruske zrakoplovne kompanije naširoko koriste ovaj model. Budući da razina buke motora ne zadovoljava zapadne europske norme TU 134 se uglavnom koristi na domaćim letovima. Jedna od najvećih nesreća dogodila se u kolovozu 2004., kada se srušio avion Volga – Aviaexpressa. Svi su putnici poginuli.
7. Boeing 727
Jedno rušenje na: 2,306,300 sati leta
Godina proizvodnje: 1963. – 1984.
Broj zrakoplova koji lete: 412
Većina najvećih zrakoplovnih tvrtki već su zamijenile stari Boeing 727 modernijim zrakoplovima. United Airlines je još 1993. poklonio jedan takav primjerak Muzeju znanosti i industrije u Chicagu. Međutim, ovaj se zrakoplov se naširoko koristi u SAD-u, pogotovo na čarter letovima.
8. McDonnell-Douglas MD-80
Jedno rušenje na: 2,332,300 sati leta
Godina proizvodnje: 1980. – 1999.
Broj zrakoplova koji lete: 923
Ovaj je model napravljen kako bi zamijenio DC-9, no iako se više ne proizvodi još je u upotrebi u kompaniji Delta American Air, kao i kod velikih europskih kompanija poput Alitalije i SAS-a. U kolovozu 2008. zrakoplov ovog modela koji je pripadao španjolskoj kompaniji Spanai srušio se na letu iz Madrida do Kanarskih otoka. Poginulo je 153 ljudi.
9. McDonnell Douglas DC-10
Jedno rušenje na: 2,908,800 sati leta
Godina proizvodnje: 1971. – 1989.
Broj zrakoplova koji lete: 153
DC 10 pripada rijetkoj vrsti zrakoplova čija se sigurnost povećava s godinama. Fatalne nesreće ovoga modela tijekom 70-ih dovele su do značajnih promjena i poboljšanja u izgradnji aviona. Posljednji incident sa smrtnim ishodom dogodio se 1999. kada je avion bivše francuske kompanije AOM pao u Gvatemali. Trenutačno taj zrakoplov uglavnom koriste čarter tvrtke.
10. McDonnell-Douglas MD-11
Jedno rušenje na: 3,668,800 sati leta
Godina proizvodnje: 1990. – 2001.
Broj zrakoplova koji lete: 187
MD11 nije bio jako uspješan model zbog visokih indeksa učinkovitosti korištenja goriva i drugih parametara. Kompanije Finnair i KLM još uvijek koriste ove zrakoplove, ali uglavnom za prijevoz robe. Posljednji se put ovaj model aviona srušio 1999., kad se avion China Airlinesa srušio prilikom slijetanja u Hong Kongu tijekom tajfuna. Poginule su tri osobe.