više od trenda

Ovo je najvrući modni brend na svijetu i čini se da ga ništa ne može svrgnuti s trona

08.03.2025 u 20:24

Bionic
Reading

Dok luksuzne tvrtke širom svijeta boravljaju s padom prodaje, talijanska marka Miu Miu postiže rekordne prodajne brojke

Modna industrija vrijedna skoro 1,74 bilijuna eura ima tešku godinu. Prošlog mjeseca London Fashion Week imao je toliko malo modnih revija da je trajao samo jedan vikend. Čak je i superkonglomerat LVMH, koji uključuje Dior, Fendi, Louis Vuitton i većinu brendova, izgubio petinu svog profita prošle godine.

Međutim, talijanska marka Miu Miu gotovo je udvostručila svoje profite ove godine, dostigavši prodaju blizu 1,16 milijardi eura i proglašena je 'najvrućom markom na svijetu' 'od utjecajnog pretraživačkog portala Lyst po drugi put zaredom. Prodaja u maloprodaji porasla je za nevjerojatnih 93%.

Miu Miu je nadimak gđe. Prade

Miu Miu je u vlasništvu Prada Grupe, koju nadzire Miuccia Prada, uključujući i poznati brend Prada. Godine 1992., otprilike 14 godina nakon što je počela raditi u obiteljskom poslu, gospođa Prada, kako je poznata u industriji, pokrenula je jeftiniji ženski modni brend inspiriran vrstom odjeće (kardigani, suknje, nosive cipele) koje je htjela za svoj vlastiti ormar. Miu Miu je inače nadimak Miuccie Prade.

Miu Miu SS25
  • Miu Miu SS25
  • Miu Miu SS25
  • Miu Miu SS25
  • Miu Miu SS25
  • Miu Miu SS25
    +15
Miu Miu SS25 Izvor: Profimedia / Autor: xx / Avalon / Profimedia

Ovaj brend je bio bitno jeftinijia od mnogih luksuznih modnih brendova. Međutim, njezin nedavni uspjeh nije samo zbog odjeće, tu su i modne revije, modeli, kampanje kao i sposobnost gospođe Prade da stvori viralne trendove, piše The Guardian.

Tijekom svojih posljednjih pet zlatnih godina, veliki modni hitovi Miu Miu uključivali su mikro mini suknju s grubim rubom koja je postala toliko slavna da je dobila vlastiti Instagram profil; satenske baletne cipele, koje su pokrenule (još uvijek aktualnu) trku za baletne cipele high street tržištu; papreno skupe svilene gaćice dizajnirane za nošenje bez hlača; uske okvire naočala.... A tek 'It torbe'...

Pokreće trendove

Iako se za dizajnere kažu da su protiv trendova, gospođa Prada ima dar za pokretanje istih.

'Ono što mi se sviđa kod Miu Miu je to što je neposlušna' kaže Elektra Kotsoni, zamjenica direktora za Vogue Business. Kotsoni misli da to odvaja Miu Miu od drugih brendova: 'Mješavina referenci u svakoj kolekciji praktično odražava što već imaju žene u svom ormaru. Svi se mogu obući u stilu Miu Miu čak i ako ne mogu kupiti to'.

Gospođa Prada također ima neobičan dar za otkrivanje kreativnog talenta; godinu dana prije uloge Drew Barrymore u filmu Scream 1997., ona je bila lice Miu Miu kampanje. Lupita Nyong'o bila je djevojka Miu Miu iste godine kada je osvojila Oscara za najbolju sporednu glumicu. Emma Corrin nakon serije The Crown i s vilenjačkom frizurom, također je bila lice kampanje. Teniska zvijezda Coco Gauff i glumica Sydney Sweeney obje su izabrale Miu Miu haljine za Vanity Fair party ove godine.

Sydney Sweeney
  • Sydney Sweeney
  • Sydney Sweeney
  • Sydney Sweeney
  • Sydney Sweeney
  • Sydney Sweeney
Sydney Sweeney Izvor: Profimedia / Autor: Amy Sussman / Getty images / Profimedia

Glumac Willem Dafoe (69) zatvorio je posljednju Miu Miu reviju, kao i glumica Kristin Scott Thomas (64). Jesensko/zimsko izdanje 2024. uključilo je Qin Huilan, 70-godišnju kinesku doktoricu iz Šangaja, koji je izabrana s Instagrama. Miu Miu ima talent za privlačenje žena koje žele vidjeti sebe odražene na pisti.

'Miu Miu je stvorila žene različitih generacija. Majka može nositi isto što i kći', kaže Kotsoni.

Brend također izvrsno funkcionira izvan svijeta mode. Mnogi brendovi imaju kulturne projekte, ali oni Miu Miu su iznimni. Redateljice kao što su Miranda July, Chloë Sevigny, Joanna Hogg kao i naša Antoneta Alamat Kusijanović snimile su filmove za Miu Miu inicijativu kratkih filmova Women's Tales.

Brend je nedavno objavio drugu godinu Miu Miu književnog kluba koji će se održati tijekom Milanskog tjedna dizajna. Prošlogodišnji događaj Summer Reads, kada je brend dijelio feminističke knjige besplatno na novinskim stanicama diljem svijeta, bio je veliki uspjeh.