Peugeot 308 1.6 e-HDi
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Peugeot 308 1.6 e-HDi
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Novi Peugeot 308 nije ni po čemu poseban automobil. Ako zanemarimo LED duga svjetla, na njemu nema ništa pretjerano revolucionarno, niti vrijedno zapadanja u trans. Ipak, ovaj nas je automobil osvajao iz dana u dan, sve dok nismo potpuno kapitulirali
Već na prvi pogled Peugeot 308 je automobil koji se previše želi svidjeti svima. Kao da su Francuzi u procesu germaniziranja svoje flote pomalo izgubili identitet. 308 je takav automobil koji ćete lako izgubiti na parkiralištu jer izgleda kao spoj svega atraktivnog što se trenutno nalazi na tržištu.
Vežu li vam oči i smjeste vas za upravljač, samo na opip teško da ćete povjerovati da ste u francuskom automobilu. Naime, čitave sile prekidača jednostavno nema jer su ustupile mjesto velikom, centralno smještenom multimedijalnom kontrolnom displeju. Površine su čiste, a materijali jako ugodni na dodir i sve to doista djeluje kao da će potrajati mnogo dulje od garantnog roka.
A onda pogled padne na mali obruč upravljača i instrumente na koje se gleda preko kola i spontano se neodobravajući zapitate: ‘Dobro, što je sad ovo?’ Ne pomaže ni to što se igla obrtomjera okreće u suprotnom smjeru od one pokazivača brzine, pa valja priznati da na prvu 308 ima jaki faktor iritiranja vozača. A onda se dojmovi sa svakim kilometrom počinju mijenjati.
Maleni upravljač je direktan i živ, šasija je kruta i predvidljiva, a manjak kilograma, čak 150 u odnosu na prethodnika, itekako se osjeti. Testni automobil raspolagao je s tek 115 KS, no to je bilo i više nego dovoljno za vrlo dobre performanse. Čak je i mjenjač, inače rak-rana Peugeotovih automobila, značajno unaprijeđen, kako po pitanju preciznosti, kratkih hodova i prijenosnih omjera, tako i po osjećaju koji pruža kad uhvatite njegovu metalnu ručicu. Doista, Peugeot 308 malo koga će ostaviti ravnodušnim.
Kruća šasija ne znači da je automobil neudoban, samo da manje valja kroz zavoje, te je predvidljiviji kad pretjerate, dok dužnosti upijanja neravnina odrađuje i više nego solidno.
No ono gdje 308 naprosto oduševljava jest u ponudi prostora za putnike i prtljagu te ekonomičnosti.
Unatoč ponajvećem prtljažniku u klasi od 470 litara, u 308-ici straga mogu sjediti i natprosječno visoki putnici a da im ne uzmanjka mjesta za koljena i glave. Prednja sjedala traže navikavanje, no pružaju vrlo dobro držanje tijela, a odluka Peugeota da sve kontrole prebaci na displej osjetljiv na dodir u podjednakoj je mjeri dobra koliko i loša. Sam sustav funkcionira dobro, no s malim odmakom, a ponajveći problem nalazimo u tome što ćete za upravljanje svim postavkama ipak morati micati pogled s ceste. Dodatni je problem i taj što je ekran slabo vidljiv kad sunčeva svjetlost udara direktno u njega.
308 oduševljava na autocesti. Izolacija buke je odlična, a potrošnja vrlo niska. Zapravo, 308 troši poput upaljača gdje god i kako god vozili, a da stvar bude bolja, motor pritom nije mrtav. Rado se vrti i isporučuje snagu u čitavom radnom području pa nije potrebno stalno posezati za ručicom mjenjača. Od inertnosti nema ni ‘i’. Sustav start-stop je također vrlo brz pa ga nećete imati potrebe isključivati.
Od ostalih impresivnih stavki valja spomenuti i LED duga svjetla koja noć skoro pa doslovno pretvaraju u dan. Nakon što smo ih opsežno koristili nekoliko dana, voljeli bismo da ova tehnologija što prije postane standardna.
Što još reći osim da je ovaj automobil doista s pravom postao hrvatski automobil godine? Jedva čekamo sportsku verziju.
Proizvođač: Peugeot
Model: 308 1.6 e-HDi
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.560 cm3
Snaga (kW/KS): 85/116 @ 4.000 o/min.
Okretni moment (Nm): 270 @ 1.750 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 4,9/6,7/5,4
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,9
Maksimalna brzina: 191 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.253/1.804/1.457
Cijena do registracije: 176.053 kuna (osnovni model: 116.025 kuna)