Vodeća modna tražilica Lyst objavila je rezultate velike analize 'Eurofashion' prema kojoj se jasno vidi za kojim brendovima i artiklima luduju žene i muškarci diljem Europe. Dok su Španjolci ludi za Balenciagom, Talijani za brendom Off-White, u susjednoj Bosni i Hercegovini omiljen je Jacquemus, a Hrvati najviše kupuju komade s potpisom Adidasa
Popularna modna tražilica Lyst objavila je analizu prema kojoj se jasno vidi koji su to brendovi osvojili srca trendseterica diljem Europe. Prema njihovom detaljnom popisu moguće je jasno vidjeti koji su to najtraženiji brendovi u Europi u proteklih šest mjeseci.
Ako moramo izdvojiti brend koji je u cijeloj Europi zauzeo prvo mjesto onda je pobjedu nedvojbeno ponio Gucci, a u kategoriji odjevnih komada, cipela i modnih dodataka najtraženije su tenisice općenito. Najpretraživaniji komadi u Europi su industrial remen s potpisom brenda Off-White te Adidasov model tenisica Boost 350 v2, a najpopularniji komad Italiji je remen-torba.
Lyst je detaljno analizirao potrošačke navike Europljana i Europljanki, prikazavši rezultate na zemljopisnoj karti. Analiza uključuje preko 50 milijuna pretraživanja iz ukupno 47 zemalja u razdoblju od šest mjeseci, koja su vršena na platformi Lyst, a koja okuplja ukupno 12,000 online trgovina.
Prema razultatima analize na prvom mjestu omiljenih modnih dodataka su tenisice. Kada tome dodamo omiljeni brend svih Europljana i Europljanki - Gucci, za najpopularniji komad žena i muškarcima diljem Europe uvjerljivo slove Gucci tenisice. Gucci je ujedno najpretraživaniji brend u svim zemljama Europe. Na drugo mjesto zasjele su čizme kao jedna od dvije najpretraživanije kategorije od strane žena, ali i muškaraca.
Većina zemalja pretražuje luksuzne brendove. U Njemačkoj i Nizozemskoj najpoželjniji brend je Balenciaga, u Belgiji i Španjolskoj Dolce & Gabbana, dok je u Engleskoj i Luksemburgu to Gucci.
Talijani, s druge strane, pretražuju i kupuju komade s potpisom brenda Off-White više od bilo koje druge nacije. Francuzi i Portugalci preferiraju sportske brendove poput Nikea i Adidasa, a iznenađujuće je da je Belgija jedina europska zemlja u kojoj je neki domaći brend, konkretno Dries van Noten, zauzeo mjesto u top tri najpopularnija svjetska brenda.
Istraživanje je pokazalo da u gotovo svim europskim zemljama žene na krpice troše više od muškaraca, a izuzetak je Italija. Tijekom promatranog šestomjesečnog razdoblja, talijanski muškarci na modne komade u prosjeku potroše 307 dolara, odnosno nešto više od dvije tisuće kuna, dok prosječan iznos za žene iznosi 226 dolara, to jest 1500 kuna.
Kneževina Monako pobjeđuje sve zemlje kada je riječ o potrošačkim navikama u modnom segmentu. Prema modnoj platformi Lyst, žene u Monaku po kupovini u prosjeku potroše 900 dolara ili 6 tisuća kuna.
Digitalno doba uspjelo je izbrisati koncept rasprodaja dva puta godišnje. Zahvaljujući e-trgovini, danas je moguće kupiti komade na popustu tijekom cijele godine. Švedska, Norveška, Francuska i Njemačka nalaze se na dnu ljestvice s manje od 20 posto kupnji obavljenih na rasprodajama, dok su žitelji Grčke i Portugala pravi lovci na jeftine ponude s postotkom preko 50 posto. U posljednjih šest mjeseci u Italiji je obavljeno 22 posto kupovina na sniženjima.
LYSTOV POPIS
Brojke ne lažu: Iznenadit ćete se kad vidite koji su modni komadi trenutno najtraženiji
U većini europskih zemalja modni kupci odlučuju se za neutralne boje, s crnom i bijelom koje se nalaze na samom vrhu ljestvice. Iako je crna boja broj jedan, Švicarci su tijekom promatranog razdoblja bili skloniji metalik bojama, nijansi nude i ružičastim tonovima u odnosu na bijelu. U Španjolskoj i Francuskoj crvena boja osigurala je visoko drugo mjesto, dok se bijela boja nalazi na prvom mjestu u Španjolskoj, a u Francuskoj crna.
'Rezultati prvog izdanja Eurofashion izvještaja otkrivaju novo lice starog kontinenta. Zanimljivo je naučiti da nacije s čvrstim modnim naslijeđem preferiraju suvremene brendove, istovremeno razbijajući tradicionalna modna uvjerenja. U Italiji je najtraženiji brend Off-White, što navedenom dovoljno govori u prilog. Ovaj izvještaj identificira što korisnici traže i kupuju u različitim europskim zemljama, podvlačeći sličnosti i razlike', stoji u službenoj izjavi šefa marketinga i komunikacija talijanskog izdanja modne platforme Lyst, Francesca Gironea.
Hrvatska
- Najpopularniji brand: Adidas
- Najpopularniji komad među ženama: 'buce' model Nowles dizajnerice Isabel Marant
- Najpopularniji komad među muškarcima: hlače Moschino (model prekriven logotopovima)
- Najtraženiji komad na internetu: kožna jakna
- Zanimljivosti: Hrvatice obožavaju francusku dizajnericu Isabel Marant, njezine gležnjače daleko su najtraženiji proizvod, a odmah iza njih nalaze se kaubojke skandinavskog brenda Ganni
Slovenija
- Najpopularniji brand: Versace
- Najpopularniji komad među ženama: adidas Stan Smith tenisice
- Najpopularniji komad među muškarcima: Adidas Yeezy Boost 350 v2 tenisice
- Najtraženiji komad na internetu: sandale
- Zanimljivosti: slovenski kupci više vremena provode kupujući online za vrijeme radnog vremena (oko 14 sati)
Srbija
- Najpopularniji brand: Nike
- Najpopularniji komad među ženama: kožne torbe Michael Kors
- Najpopularniji komad među muškarcima: jakna Napapijri Rainforest
- Najtraženiji komad na internetu: satovi
Bosna i Hercegovina
- Najpopularniji brand: Jacquemus
- Najpopularniji komad među ženama: cipele (glitter) Molly Dr. Martens
- Najpopularniji komad među muškarcima: Napapijri jakna, model Rainforest Summer Cagoule
- Najtraženiji komad na internetu: torba s dugim remenom
Crna Gora
- Najpopularniji brand: Armani
- Najpopularniji komad među ženama: žuto-crni remen Off-White
- Najpopularniji komad među muškarcima: ručni sat Ulysse Nardin Marine Chronograph Acciaio 43mm
- Najtraženiji komad na internetu: haljina
- Zanimljivosti: Žene troše 3 puta više na modu od muškaraca
Makedonija
- Najpopularniji brand: Soletrader
- Najpopularniji komad među ženama: torba Bristol Medium Michaela Korsa
- Najpopularniji komad među muškarcima: kožna narukvica Tateossian
- Najtraženiji komad na internetu: čizme
Italija
- Najpopularniji brand: Off-White
- Najpopularniji komad među ženama: žuto-crni remen Off-White
- Najpopularniji komad među muškarcima: tensicie Off-White vulc
- Najtraženiji komad na internetu: remen-torba
- Zanimljivosti: 42% muškaraca kupuje tijekom sezone prodaje u odnosu na samo 32% žena, a muškarci i troše više od žena na modu
Francuska
- Najpopularniji brand: Nike
- Najpopularniji komad među ženama: Balenciaga Triple-S tenisice
- Najpopularniji komad među muškarcima: vesta Gucci Donald Duck
- Najtraženiji komad na internetu: sunčane naočale
- Zanimljivosti: Većina šopingira tijekom radnog vremena, najčešće srijedom u 13 sati, oko 32% kupaca kupuje modne predmete na svojim pametnim telefonima, a slijedi 31% na stolnim računalima i 16% na tabletima
Španjolska
- Najpopularniji brand: Balenciaga
- Najpopularniji komad među ženama: sunčane naočale Ray-Ban
- Najpopularniji komad među muškarcima: tenisice Balenciaga Triple S
- Najtraženiji komad na internetu: party haljina
- Zanimljivosti: Pet glavnih boja u Španjolskoj su: 1. bijela 2. crvena 3. crna 4. ružičasta 5. plava, Španjolke troše 8% više od muškaraca, a 36% Španjolaca kupuje tijekom sezonskih rasprodaja
Velika Britanija
- Najpopularniji brand: Gucci
- Najpopularniji komad među ženama: oversize tenisice Alexander McQueen
- Najpopularniji komad među muškarcima: tenisice Vulc Off-White c/o Virgil Abloh
- Najtraženiji komad na internetu: bomber jakna
- Zanimljivosti: Najpopularnije vrijeme za kupovinu je nedjelja popodne