Nova Laguna izazvala je podijeljena mišljenja kada se pojavila: premda je doživljena kao evidentni napredak u odnosu na prethodnicu, mnogima se nije svidio (pre)konzervativan dizajn na koji baš i nismo navikli kada je u pitanju Renault. S GT-om su u Renualtu odlučili poboljšati Lagunin imidž
Laguna GT jedan je od onih automobila koji će uspješno zadovoljiti sve prohtjeve obiteljskog čovjeka koji preferira dinamičniju vožnju jednom kad djecu ostavi u vrtiću. Ovaj automobil oduševljava pojavom i performansama, no krenimo redom.
Vizualne preinake na GT-u u odnosu na standardnu Lagunu taman su dovoljno primjetne i diskretne da svakom prolazniku s okom za detalj jasno daju do znanja o čemu je riječ. Laguna GT ima agresivniju prednju masku s lateralno postavljenim usisima zraka, aerodinamične pragove, sportske 18-colne aluminijske felge, diskretni stražnji spojler i zatamnjena kućišta retrovizora i svjetlosnog sklopovlja.
Iznutra su Francuzi GT opremili sportskim upravljačem ravnog dna, ručicom mjenjača s kuglom od poliranog aluminija, aluminijskim papučicama, kao i odličnim sportski profiliranim sjedalima od alcantare s gravurom 'GT'. Vozačka pozicija je izvrsna, kao i ergonomija. Kontrolni uređaji su pregledni, a jedinu zamjerku možemo uputiti nešto debljim A nosačima zbog kojih pomalo pati preglednost. Mjesta straga ima dovoljno za dvoje odraslih putnika, a stražnja klupa obara se pritiskom na dugme, čime se povećava obujam prtljažnog prostora sa 500 na čak 1600 litara. To znači da odsad s vama na jurcanje povezanim zavojima može ići i vaš stroj za pranje rublja.
A jurcanje je ono za što je Laguna GT stvorena. Tajna se skriva iza tehnologije upravljanja na sva četiri kotača. Naime, Laguna za pogon koristi prednje kotače, dok joj se stražnji zakreću u suprotnom smjeru za 3,5 stupnja do brzine od 60 km/h, odnosno do dva stupnja u istom smjeru pri većim brzinama. Premda je sustav zamišljen kako bi olakšao manevriranje automobilom u gradskim gužvama i uskim prostorima, u vožnji Laguni GT omogućava izrazito preciznu vožnju i predvidljivo ponašanje s gotovo potpuno eliminiranom mogućnošću nastanka preupravljanja. Neki će čak reći da je s ovim sustavom Laguna GT dosadno predvidiva. Spomenemo li pritom i primjetno krući ovjes, ne treba čuditi što Laguna GT prolazi zavoje kao da je na tračnicama.
Pohvale idu i na račun dvolitrenog turbopunjenog dizelaša sa 178 KS, čijih se mesnatih 400 Nm okretnog momenta u gotovo čitavom radnom području odlično snalazi kako u gradu, tako i prilikom pretjecanja na otvorenoj cesti. Četverocilindraš s common-rail direktnim ubrizgavanjem obzirom na performanse nije pretjerano rastrošan, no mogao bi biti i tiši. Motor je uparen s preciznim ručnim šesterostupanjskim mjenjačem kratkih hodova s dobro prilagođenim prijenosnim omjerima. Hvalimo i kočnice koje svoj posao odrađuju progresivno i pouzdano, s vrlo dobrim performansama čak i nakon serije intenzivnog kočenja. Upravljač je također precizniji no što smo navikli, sa 2,2 zakreta od ruba do ruba te vrlo dobrim prijenosom informacija o onome što se događa pod kotačima.
Laguna GT dolazi s bogatom standardnom opremom, šest zračnih jastuka, ABS-om, ESP-om, elektronskom raspodjelom sile kočenja i pomoći pri kočenju te kontrolom trakcije. Na Euro NCAP-ovim testovima Laguna je prošla s pet zvjezdica za odrasle, četiri od četiri za najmlađe te dvije od četiri zvjezdice za prolaznike.
Proizvođač: Renault
Model: Laguna GT Grandtour
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.995 cm3
Snaga (kW/KS): 131/178 @ 3.750 o/min
Okretni moment (Nm): 400 @ 2.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 7,8/11,4/9,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,7 s
Maksimalna brzina: 217 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.803/1.811/1.445
Cijena do registracije: 275.000 kuna