PREDSTAVLJAMO

Renault Megane hatchback i kupe

08.11.2008 u 00:00

Bionic
Reading

Doista moramo odati priznanje Renaultu. Francuski proizvođač automobila u prethodnoj generaciji Meganea barem je pokušao probuditi učmalost segmenta. Ponudili su nam automobil koji je dizajnom, posebice stražnjeg kraja, odudarao od prosjeka klase. Nažalost

Novi Megane zato je sve samo ne avangardan, umjesto radikalnog, automobil u najmanju ruku odlikuje konzervativan dizajn koji, budimo iskreni, jako dobro prolazi kod potrošača. Dokaz tome je Volkswagen Golf koji uvjerljivo spada u klasu najkonzervativnije dizajniranih automobila, a svejedno je u samom vrhu po prodaji. Za svaki slučaj, oni kojima se novi Megane učini previše dosadnim, tu je trovratni kupe da im ubrza puls. 

Renaultovi automobili poznati su po postavljanju rekorda u Euro NCAP-ovim testiranjima, a sudeći prema izgledu novog Meganea, posebice zaobljenosti njegova prednja kraja, Francuzi su se namjerili na rekordan rezultat u zaštiti prolaznika. Novi Megane građen je na platformi prethodne generacije što znači da je automobil zadržao osnovnu arhitekturu ovjesa - McPherson sprijeda i torzijska osovina straga, ipak kupe je 12 milimetara niži s nešto čvršćim ovjesom što će vjerojatno biti dobar mamac za one s aspiracijama prema dinamičnoj vožnji.

Osim novog vanjskog izgleda, novi je i interijer. U Renaultu su jasno naznačili da, baš kao Lagunu, i Megane žele svrstati u vozila s visokom kvalitetom korištenih materijala i završne obrade. Nama se posebno sviđa kontrolna ploča s kombinacijom digitalnih i analognih instrumenata. Megane bi trebao pružiti dovoljno prostora za smještaj četvero odraslih putnika, a sa 405 litara iskoristivog prostora, imat će i najveći prtljažnik u klasi. Doduše, putnici na stražnjoj klupi koji pate od klaustrofobije možda se neće najugodnije osjećati uz masivne C-nosače.

Što se motorizacije tiče, priča je više-manje poznata. Megane će dobiti standardnu paletu dizelaša u rasponu od 90 do 160 KS, dok će benzinske modele pogoniti 1.6 sa 110 KS, 2.0 sa 140 i TCe sa 180 KS, kao i novi 1.4 TCe sa 130 KS. Prijenos će se, ovisno o modelu, vršiti putem peterobrzinskog ili šesterobrzinskog ručnog, odnosno automatskog mjenjača CVT. U najavama je i najžešći RS model koji bi se prema nekim nagađanjima mogao zvati i GTI. Pod njegovim poklopcem trebao bi se naći dorađeni dvolitreni turbobenzinac iz posljednjeg modela R26 snage 230 KS uparen elektronski kontroliranim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem.

Sa sigurnosnog aspekta, svakako valja spomenuti to da će Megane uvjerljivo ponijeti titulu najopremljenijeg automobila u klasi budući da će biti opremljen ABS-om, ESP-om i kontrolom podupravljanja od aktivne, te čak osam zračnih jastuka od pasivne sigurnosti. Novi Megane u petovratnoj i trovratnoj izvedbi na domaćem tržištu trebao bi se pojaviti početkom sljedeće godine. Cijene zasad nisu poznate.