TEST

Toyota RAV4 2.0 Urban Edition - praktični SUV

20.04.2010 u 13:42

Bionic
Reading

Malo koji kompaktni SUV na tržištu uživa takav status kao Toyotin RAV4. Razloga je mnogo, a osnovni je što se Toyotin kompaktni off-roader u posljednjih šesnaest godina pokazao pouzdanim, robusnim, terenski više no upotrebljivim te je bio među prvima koji su na uspješan način spojili luksuz i performanse u ovoj klasi

Koncem prošle godine trećoj generaciji RAV4 zategnute su bore. Na test smo dobili model pokretan dorađenim dvolitrenim benzincem uparenim s ručnim šesterostupanjskim mjenjačem i prednjim pogonom. Premda će mnogi reći da SUV bez pogona na sva četiri kotača ne opravdava svoj status, a mi bismo se donekle složili, poslovna logika kojom se vodila Toyota, a i brojni drugi proizvođači, pa i pojedini koji nemaju model s integralnim pogonom među svojim kompaktnim SUV-ovima, jest da većina kupaca ovih automobila nikad nije svojim automobilom sišla s uređene prometnice.

Premda izbacivanje dodatnog diferencijala ima svojih mana, poput trakcije i lošijih performansi na skliskim podlogama, kao i anuliranje bilo kakvih terenskih mogućnosti, ono ima i svojih prednosti, a najosjetnija je ona na cijeni koja je u slučaju testnog modela bila niža za gotovo 60.000 kuna. Nadalje, diferencijal manje znači i manje kilograma, što u kombinaciji s potrebom motora da pogoni samo par kotača znači i nižu potrošnju. Naposljetku, zdrava logika kaže da je pogon na dva kotača, s tehničkog aspekta, manje kompleksan od onog na četiri, pa su i šanse da nešto ode po krivu – manje. Nemojte nas krivo shvatiti, mi bismo uvijek prije odabrali RAV4 s integralnim nego onaj s prednjim pogonom, no većini je on nepotreban trošak.

RAV4 tek je blago izmijenjen u odnosu na svojeg prethodnika, pa je vizualno zapravo samo poprimio konture i korporativni izgled svojih sestrinskih modela. Isti dojam ostavlja i interijer obučen u sivu tvrdu plastiku s rudimentarnom ergonomijom. Ipak, nemamo nikakve zamjerke na smještaj i udobnost. Prostora ima pregršt za putnike sprijeda i straga, a i prtljažnik će spremno progutati 400 litara prtljage.

U vožnji se osjeti nešto više težište automobila, no RAV4 nije ni predviđen za sportsku vožnju. Upravljač, električni servo je solidan, no ne oduševljava, dok mjenjač ima izvrsno podešene prijenosne omjere, ali kod testnog je modela bio sklon zapinjanju pri bržim izmjenama stupnjeva. Zato kočnice svoj posao odrađuju odlično. Premda bismo pod poklopcem RAV4 radije vidjeli dizelaša, i dvolitreni benzinac s direktnim ubrizgavanjem pokazao se više no dostojnim zamjenikom. Sa 158 KS i 198 Nm okretnog momenta sposoban je ubrzati automobil do 100 km/h za tek nešto više od deset sekundi te ga pogurati sve do maksimalne brzine nadomak 190 km/h. I potrošnja je, s obzirom na volumen motora i masu automobila, unutar razumnih granica – sedam litara na otvorenoj cesti te oko jedanaest litara u gradu.

RAV4 je jedan od sigurnijih automobila u klasi s četiri osvojene zvjezdice za odrasle, četiri za najmlađe i tri za prolaznike na Euro NCAP-ovim testovima. Automobil serijski dolazi sa sedam zračnih jastuka, ABS-om i ESP-om te sustavom elektronske raspodjele sile kočenja i pomoći pri kočenju.

Proizvođač: Toyota
Model: RAV4 2.0 Urban Edition
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.987 cm3
Snaga (kW/KS): 116/158 @ 6.200 o/min
Okretni moment (Nm): 198 @ 4.400
Potrošnja (l/100 km): 7,1,7/11,9/8,8
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,2 s
Maksimalna brzina: 185 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.415/1.815/1.720
Cijena do registracije: 190.439 kuna