Na pragu tridesete godine lijepa Negin Mirsalehi, koja je razmišljala o karijeri u marketingu, danas je izvršna direktorica u multimilijunskoj tvrtki, i to zahvaljujući Instagramu. Na putu do te pozicije trebalo je imati sreće, ali i donijeti neke važne i riskantne odluke, poput odbijanja suradnje s vodećom markom za njegu kose, što su proglašavali najznačajnijim ugovorom između neke marke i utjecajne osobe s društvenih medija, teškim 800 tisuća dolara
Mirsalehi se nakon diplome na studiju marketinga u Amsterdamu planirala zaposliti i upisati magisterij, no dok je radila na nekom studenskom radu tijekom noći, zatekao ju je prijatelj s pitanjem zašto se ne aktivira na Instagramu.
Bilo je to prije pet godina, piše časopis InStyle, i zbunjenoj Mirsalehi nije bilo jasno što će joj Instagram kad ima Facebook. Danas je 29-godišnjakinja jedna od najutjecajnijih osoba na Instagramu i direktorica privatne multimilijunske tvrtke.
U trenutku kad je 2012. počinjala svoj put na Instagramu i sama aplikacija za objavu fotografija na društvenim medijima bila je na počecima, a nesvjesna rastuće zajednice na platformi, sklone modi i ljepoti, Mirsalhei je objavljivala svoje fotografije u raznoj odjeći i pratila druge koji su to činili.
Instagram ju je osvojio, a želja da to nastavi raditi poklopila se s trenutkom u kojem je morala odlučiti o svojoj budućnosti.
Danas ljudi više gledaju u pametne telefone nego u televiziju i utjecaj Instagrama u industriji mode i ljepote je ogroman. Robne marke povezuju se s ljudima koji imaju velik broj pratitelja i plaćaju im da objavljuju fotografije s njihovom odjećom ili proizvodima.
Broj pratitelja, piše InStyle, ne mora biti reda veličine Kylie Jenner. S više od četiri milijuna pratitelja na Instagramu, Mirsalehi ima veću publiku od brendova poput kao što su Yves Saint Laurent ili Pantene, što joj je osiguralo suradnju s brendovima poput NARS-a i PatBO-a na promociji njihovih novih linija. Za samo jednu objavu za neke od tvrtki s kojima je surađivala, kako je otkrila za Timeov Money, Mirsalehi je zarađivala i 20 tisuća dolara.
Ipak, većina njezinih postova nije sponzorirana i kaže da prihvaća tek oko jedan posto ponuda, a to savjetuje i svima koji žele postati utjecajne osobe društvenih medija.
'Dobro razmislite u kojem području želite biti utjecajna osoba i s kakvim brendovima želite raditi. Ako vam je želja raditi s luksuznim robnim markama, morate biti vrlo izbirljivi i imati hrabrosti, usuditi se riskirati i reći - ne', savjetuje Mirsalehi.
No zahvaljujući uspjehu na Instagramu i velikoj hrabrosti 2015. godine ostvarila je veliki pothvat - pokrenula je liniju za njegu kose na bazi meda i pčelinjih proizvoda Gisou.
Ideja potječe od njezinih roditelja, oca pčelara i majke frizerke koja je i sama eksperimentirala s medom i kosom. No veliku podršku dobila je i od dečka Mauritsa Stibbea, koji je dao otkaz na mjestu strateškog savjetnika u tvrtki PwC-a kako bi pomogao svojoj djevojci u pokretanju tvrtke Gisou.
A koliko im je pokretanje ove tvrtke bilo važno, govori i podatak da su, kako bi se usredotočili na svoj cilj, odbili 800 tisuća vrijedan posao s vodećom robnom markom za njegu kose, koji je časopis WWD nazvao najznačajnijim ugovorom između neke robne marke i utjecajne osobe s društvenih medija.
'Morali smo brzo razmisliti o tome, ali na kraju smo rekli 'ne' jer sam doista vjerovala u ono što pokrećemo', objašnjava tu odluku Mirsalehi.
Danas nimalo ne žale zbog toga. Gisou, koji je pokrenula prije gotovo dvije godine u cijelosti vlastitim sredstvima, ove godine bilježi prihod od četiri milijuna dolara. Mirsalehi vodi kreativnu stranu tvrtke, a Stibbe rukovodi njezinim svakodnevnim aktivnostima. Predstavnici tvrtke Revolve, zaduženi za prodaju, kažu kako se proizvodi Gisou prodaju gotovo odmah nakon što se pojave te da su među najprodavanijim u svom sektoru proizvoda za ljepotu.
'Mislim da je stvarno bilo rizično osnovati i pokrenuti Gisou. Bilo je to veliko ulaganje u sebe i vrlo škakljivo', priznaje Mirsalehi i dodaje: 'Ali završilo je savršeno.'