ODLIČNI REDFORD

Cannes za sada bez izrazitih favorita i iznenađenja

Bionic
Reading

Fascinantan film bez dijaloga, s odličnim Robertom Redfordom u jedinoj ulozi jedriličara koji doživi havariju na pučini i potom se bori za opstanak, predstavio je mlad američki redatelj J. C. Chandor, poznat po vrsnom redateljskom prvijencu 'Margin Call' o krahu burza

Na tragu Hemingwayeva remek-djela 'Starac i more', ali i Hitchcockova 'Čamca za spašavanje', no bez drugih likova koji bi dinamizirali priču, Chandor je vrlo moćno i uzbudljivo prikazao čovjekovu borbu za opstanak u najsurovijim uvjetima.

Redfordov lik bori se s ulaskom vode u brod, olujom, slomljenim jarbolom, glađu, žeđu, a najveći mu je izazov nemogućnost da dođe do kopna ili drugih brodova jer su mu svi komunikacijski uređaji otkazali poslušnost. Rizičan filmski eksperiment potpuno je uspio i prava je šteta što je film prikazan izvan konkurencije koju je itekako zaslužio.

U Cannesu je, naravno, bilo i razočaranja. Primjerice, Claire Denis podbacila je filmom 'Gadovi' (Les salauds) naizgled provokativnim, ali u realizaciji razvodnjenim i napornim filmom s temom seksualnog iskorištavanja maloljetnica uklopljenom u priču o ljubavnoj aferi sredovječne žene nezadovoljne brakom s bogatim starcem.


Glumica i redateljica Valeria Bruni Tedeschi predstavila se mlakom poluautobiografskom filmskom pričom 'Dvorac u Italiji' (Un chateau en Italie) o glumici bez posla čiji brat umire od side, a nekad imućna obitelj više ne može održavati ladanjski dvorac. Njezinog ljubavnika rutinski je odglumio nekad obećavajući glumac, markantni mladi Louis Garrel (Sanjari, Ljubavne priče) koji ne uspijeva pokazati glumački raspon u svojim novim ulogama.

Dvoipolsatnom postmodernističkom lamentacijom publiku je udavio Paolo Sorrentino (Il divo). Talijanski redatelj koji je doslovce pretplaćen na konkurenciju Cannesa, predstavio se filmom 'Velika ljepota' (La grande bellezza) o dokonom, bogatom novinaru koji većinu svog vremena provodi na zabavama ili u uživanju na terasi svog raskošnog stana s terasom s pogledom na Koloseum. Premda film ima šarmantnih, felinijevskih trenutaka, riječ je napornoj gnjavaži koja će vjerojatno naći svoje poklonike.

Festival u Cannesu tako je ušao u drugu polovicu, bez izrazitih favorita i velikih iznenađenja, ali s uglavnom solidnim i ujednačenim programom. Prema anketi kritičara koju redovito provodi Screen International, favorit je film braće Coen 'Inside Llewyn Davis', a drugi je po ocjenama iranski film 'Prošlost’'oskarovca Asghara Farhadija. Žiri na čelu sa Stevenom Spielbergom dodijelit će nagrade u nedjelju, 26. svibnja.