FESTIVAL EKSPERIMENTALNOG FILMA

Danas počinje 9. Festival 25 FPS

26.09.2013 u 11:27

Bionic
Reading

Deveto izdanje 25 FPS-a održat će se od 26. do 29. rujna u prostorima Studentskog centra u Zagrebu te 30. rujna i 1. listopada u riječkom Art-kinu Croatia. Tijekom četiri zagrebačka festivalska dana i dva riječka predstavit će se suvremena i historijska eksperimentalna i avangardna produkcija, filmovi koji izmiču klasifikaciji i šire naše razumijevanje filma

Na festivalu će biti prikazano ukupno 55 filmova te četiri audiovizualna performansa. Nagrade će dodjeljivati tri člana međunarodnog žirija: britanska filmašica Beatrice Gibson, japanski autor Takashi Makino i španjolska filmašica Laida Lertxundi. Domaći žiri kritike čine kritičari i filmski autori Velimir Grgić, Nino Kovačić i Stipe Radić. Cjelokupni program Festivala 25 FPS besplatan je. Uz najavu otvaranja, donosimo i kratak pregled prvog festivalskog dana.

Konkurencija 1: 'Kemija svijeta' (19 sati, Kino SC)

Ovogodišnje izdanje Festivala 25 FPS otvara se danas, u četvrtak u 19 sati programom 'Kemija svijeta'. Prvi je film u programu 'Samo davni loopovi' američkog autora Billa Morrisona, inspiriran tradicionalnim konceptom glazbe sfera. Kao i u svom najpoznatijem radu, Decasia, koji filmski znalci svrstavaju među najbolja avangardna ostvarenja s kraja tisućljeća, i u ovom filmu Morrison je fasciniran kemijskim procesima koji uzrokuju propadanje nitratne vrpce. Prvi dio konkurencije uključuje najnoviji rad američke videoumjetnice Jesse McLean Nevidljivi svijet', prikazan u programima Rotterdama i CPH:DOX-a i 'Između pravilnosti i nepravilnosti' japanskog autora Masahira Tsutanija, a završava nježnim i taktilnim vizualima animiranog filma 'Futon' japanske autorice Yoriko Mizushiri. Zagrebačkoj publici 'Futon' će predstaviti gošća festivala 25 FPS, producentica Tamaki Okamoto iz tvrtke Carte Blanche

Konkurencija 2: 'Bliski susreti druge vrste' (21 sat, Kino SC)

Johann Lurf jedan je od najistaknutijih austrijskih eksperimentalnih autora, poznat po eksplozivnim ostvarenjima u kojima testira granice ljudske percepcije. Godine 2010., s filmom 'The Quick Brown Fox Jumps Over The Lazy Dog' osvojio je Nagradu publike 25 FPS-a, a ove godine ponovno dolazi kako bi u Zagrebu predstavio svoj najnoviji film, 'Izviđanje'. Prvog festivalskog dana prikazat će se i prvi domaći film u konkurenciji. Riječ je o dokumentarnom filmu 'Autofokus' Borisa Poljaka, koji na jedinstven način svjedoči preobrazbi turističkog lokaliteta u univerzalnu ljudsku pozornicu. Uz spomenute naslove, u 'Konkurenciji 2' prikazat će se i 'Reciklirano' kinesko-francuskog dvojca koji čine multimedijalni umjetnik Lei Lei i kolekcionar i kurator Thomas Sauvin, nastao iz velikog broja 35-milimetarskih filmskih negativa pronađenih u reciklažnoj zoni u predgrađu Pekinga, i 'Zelenjenje', filmsko putovanje umjetno stvorenim tropskim krajolicima francuske autorice Else Fauconnet

'Ode filmu 1 i 2' (prije Konkurencija, 19 i 21 sat, Kino SC)

Prvo ostvarenje iz 'Oda filmu' je 'Vatreni toranj', antologijski rad Helge Fanderl, njemačke majstorice minijatura snimljenih u jednom kadru i montiranih u kameri. Prije 'Konkurencije 2' prikazat će se 'Oblique Maartena Vissera, nizozemskog autora poznatog po zadivljujućim animacijama koje su inspirirane rimskim mozaicima te ritmičnim animiranim filmovima Oskara Fischingera i Normana McLarena

'Kino 23' (23 sata, Kino SC)

Program Festivala 25 FPS nazvan po noćnom terminu namijenjen je najtvrdokornijim festivalskim posjetiteljima, a otvara ga prošlogodišnji kanski dobitnik nagrade za režiju, poluautobiografski filmski puzzle nelinearne naracije i prelijepih vizuala 'Poslije tame svjetlo' (2012) kontroverznog meksičkog redatelja Carlosa Reygadasa

'Kratka baza' (18 sati, predvorje Kina SC)

'Kratka baza' novi je festivalski program namijenjen tvrdokornim ljubiteljima eksperimentalnog filma i budućim članovima 'filmskog kluba' Udruge 25 FPS. Ove godine posvećena je strukturalnom filmu, a otvara se u četvrtak, 26. rujna u 18 sati dvostrukom 16 mm projekcijom filma 'Žileti' (1968) jednoga od najradikalnijih inovatora kinematografije Paula Sharitsa