Ove godine 3-D filmovi kreću u juriš na vaš novac – prije svega crtići, ali tu je i dugo očekivani 'Avatar' Jamesa Camerona
Jedan od najvećih promotivnih trikova u povijesti oglašavanja dogodit će se 1. veljače, na mitskom američkom sportskom spektaklu Super Bowl – umjesto ukrašene bradavice Janet Jackson, ove godine publika će u poluvremenu ipak imati za pogledati nešto primjerenije obiteljskom terminu obiteljskog sporta u kojem se lome kičme i trgaju vratovi, a za to će se pobrinuti DreamWorks, koji će uz pomoć sponzora podijeliti nevjerojatnih 150 milijuna 3-D naočala za gledanje njihovog nadolazećeg animiranog blockbustera 'Monsters vs. Aliens' na NBC-ju.
Pardon, za gledanje svega tri minute materijala, izvučene iz još nedovršenog dugometražnog animiranog blockbustera. On doduše još nije postao blockbusterom, ali nitko ne sumnja da će to postati onog trena kada ode u kino dvorane. Naime, samo na ovaj promotivni trik DreamWorks je utukao nekoliko desetaka milijuna dolara – 'Monsters vs. Aliens' kao stereoskopski spektakl o svemircima i čudovištima koštao je daleko više, ne samo zbog tehnologije kojom se diči (3-D konverzija teška je oko 15 milja dolara), već i zbog velikih glumačkih imena unajmljenih za davanje glasova likovima, od Setha Rogena i Reese Witherspoon do Kiefera Sutherlanda
DreamWorks, Pepsi i još nekoliko firmi distribuirat će besplatne 3-D naočale u 28.000 različitih trgovina i šoping centara u SAD-u, a naočale će biti najnoviji model Intel InTru 3D i ColorCode 3-D tehnologije, dakle zamjena za zastarjeli crveno-plavi sustav koji se i dalje dijeli s nekim hrvatskim DVD izdanjima, kakvo je 'Spy Kids 3-D', recimo.
3-D filmovi, najavljuje se posljednjih nekoliko godina, bit će najveća nova stvar 2009. Sama 3-D opsesija nije nužno nova, ali istina je da se nakon prvih eksperimenata iz osamdesetih i ne pretjerano velike popularizacije nošenja naočala u kinima tek sada ozbiljno uhvatilo posla na dotjerivanju koncepta. Nove, poboljšane tehnologije i prepakiranje starih crtića za nove potrebe obilježit će ovu multipleks godinu, a vjerojatno i one koje slijede.
Zašto crtića? Pa zato što najveći kino promet današnjice i zapravo jedini sigurni financijski stup koji još drži komercijalnu filmsku industriju živom i bogatom jesu djeca, a potom i tinejdžeri. Za njih odlazak u kino nije samo prilika za pogledati film, već izlazak s društvom i kokicama, iskustvo u koje se savršeno uklapa i 3-D, trenutno najatraktivnija metoda dodatne zabave (ili se barem prodaje kao takva, dok IMAX i hologrami ne preuzmu masovno tržište).
Tako nam u srpnju stiže i treći nastavak 'Ice Age', također u 3-D tehnici, Disneyjev 'Grom' je već sada u našim kinima, a u distribuciju će ponovo o krenuti i nezaboravna Pixarova saga o igračkama, oživljena upravo u 3-D-u. Prvi nastavak u kina će 2. listopada ove godine, a 'Toy Story 2' slijedi 12. veljače 2010. – oba u posve novoj 3-D preobrazbi, u tehnici Disney Digital 3D, a sve to kao najava za 'Toy Story 3', koji će također u trodimenzionalnoj formi u distribuciju 18. lipnja 2010. godine.
'Monsters vs. Aliens' je pomakao premijeru na ožujak upravo zato da se ne bi morao boriti sa sigurnim pobjednikom na kino blagajnama, još jednim 3-D spektaklom koji će se u cijelom svijetu premijerno početi pokazivati 17. prosinca – konačno stiže 'Avatar', novi film Jamesa Camerona, njegov prvi nakon 'Titanica' iz 1997.
Cameron je ovaj SF spektakl napisao još 1995. godine, ali je morao čekati sve do 2005. da ga počne snimati, obzirom da nije postojala tehnologija koja bi ispunila sve zahtjeve i sva očekivanja scenarija. Budućnost je u tih deset godina dotrčala na fast forwardu pa eto – 'Avatar', priča o ljudima, svemircima i ekologiji, konačno stiže u kina, kada treba dokazati... pa, ne znamo točno što, ali sigurno nije lako samom Cameronu u borbi s vlastitim rekordima, zbog čega na kraju krajeva 12 godina i nije snimio dugometražni igrani film.
Nitko pametan ne treba stopostotno očekivati da će 'Titanic' i njegove brojke biti potučeni 'Avatarom', ali opet, ako se to i dogodi, možemo se kladiti da ćemo sve više i sve češće filmski svijet gledati kroz prozore 3-D naočala.