Neuspješna mješavina žanrova dosadna je gnjavaža
Gledajući najave za 'Malavitu', lako je zaključiti kako se radi o ležernoj gangsterskoj crnoj komediji koja će nas dobro zabaviti. Nažalost, ta pretpostavka nije točna jer ovo je film koji neuspješno spaja različite žanrove u iznimno dosadnu, napornu i besmislenu cjelinu. Redatelj i jedan od scenarista Luc Besson očito je već neko vrijeme u kreativnoj krizi, pogotovo kada nije sposoban konkretno iskoristiti sjajne glumce na raspolaganju.
'Malavita' ima uistinu mnogo problema, a osnovni je možda cjelokupna nezanimljivost filma, odnosno dosadna radnja ispunjena lošim likovima. Naizgled zabavna premisa američke gangsterske obitelji smještene u mirni francuski gradić potpuno je promašena zahvaljujući loše realiziranim dosjetkama. Drugim riječima, 'Malavita' nije smiješan film, ali razlog tome nisu isključivo loše šale. Scenarij se brzo iz komedije pretvara u traljavu dramu punu 'ozbiljnih' dijaloga koje je teško shvatiti ozbiljno kada su likovi plošne karikature. De Niro zapravo jedini ima razradu i određeni napredak kao lik, dok Michelle Pfeiffer i Tommy Lee Jones djeluju potpuno neiskorišteno i izgubljeno. Gledatelju jednostavno ne pružaju dovoljno zanimljivosti kako bi se uz njih emocionalno vezao i ozbiljno shvatio njihove probleme. Završnica se pretvara u brutalni akcijski triler s potpunim odbacivanjem elementa komedije i dokazuje nam kako Luc Besson i ekipa nisu imali jasnu viziju što ovaj film treba biti. Iako se može pohvaliti osjećaj napetosti tijekom spomenute završnice, 'put' do tamo toliko je dosadan i loše razrađen da se ne isplati čekati gotovo dva sata kako bi se to doživjelo.
Zaključno, 'Malavita' je promašaj koji se ne može preporučiti jer u svakom žanru koji nastoji 'pokriti' ne pruža očekivanu kvalitetu. Elementi komedije nisu zabavni, gangsterska drama nema dovoljno intrige i konkretnih likova, a završna akcija djeluje neprirodno u kontekstu ostatka filma. Još jedan zanemarivi eksperiment Luca Bessona.