Vratila se ikona nezavisne hip hop scene, nastavljajući po svome – angažirane rime i soul susreću sve od raspjevanih i rasplesanih refrena do mračnih priča i nostalgičnih himni
Ima li mjesta za tzv. conscious hip hop u 2011. godini, za političku svijest i aktivizam, lirsko seciranje društva, soul semplove, sctratch i usporeni breakbeat? Sastojke koji su ne samo definirali godine koje su hip hop dovele do posve drugačijeg, ali svakako dominantnog čudovišta s top ljestvica kakvo je postao u novom mileniju, već su činili i podlogu uspjeha jedne od najvećih ikona 'tranzicijske faze' – Taliba Kwelija
Ovaj bruklinski MC bio je jedan od oslonaca tzv. conscious rapa još od kraja devedesetih, počevši od slavljenih suradnji s Mos Defom i Hi-Tekom pa do solo projekata, započetih s prijelomnim samostalnim prvijencem 'Quality', savršenim crossoverom iz 2002. godine. On je demonstrirao punu snagu plesanja između dva svijeta, komercijalnog i undergrounda, jednom nogom u MTV-ju, a drugom daleko od njega. S produkcijama Kanyea Westa, koji je tek krenuo u svoje osvajanje svijeta. U posljednjih osam godina, Talib je tako mirno živio na panegiricima, snimao nove albume pa dogurao i do ovog, petog samostalnog projekta.
'Svjedočimo propasti glazbenog biznisa', rečenica je kojom započinje pjesma 'Friends And Family', uz napomenu kako grob čeka samo industriju – ljudi će uvijek trebati glazbu, a Kweli će, pretpostavljamo, uvijek biti ovdje da je isporuči, eto čak i danas, kada je odlučio album objaviti primarno u digitalnom formatu. Daleko od ere vinila o kojoj repa u ovoj posveti kolegama. Naravno, takvi nostalgični izljevi u 2011. godini mogu jednako živcirati, koliko i oduševljavati (sve ovisi koliko godina imate i na koju ste se nogu ustali – onom kojom gazite po MTV-ju, ili drugom, kojom koračate daleko od njega), no u rukama vrsnog tekstopisca i sjajnog MC-ja te uz osunčanu produkciju E. Jonesa, ova pjesma funkcionira. Mada svakako nije najbolja na albumu, ispunjenom svime od poppy veselice 'Mr. International' do mračnog storytellinga 'Tater Tor', priče o traumama i razočaranjima vojnika nakon povratka s bojišta.
U neku ruku, 'Gutter Rainbows' jest povratak na rezervne položaje 'alternative' – ako je Talib ikada i posve otišao iz nje – ali nakon svađe s diskografskom kućom i zaključka da je današnja hip hop scena daleko, daleko od onoga što bi on želio raditi, ne treba čuditi što je okupio kremu indie produkcije (Ski Beatz, Marco Polo, KHRYSIS, Shuko, M-Phazes...) i jednostavno snimio ono što i kako je želio: jako dobar album, sa zvukom i stilom koji polako, ali sigurno postaje ugrožena vrsta.
Ocjena: 8 / 10
Izdavač: Blacksmith Music