ALBUMI TJEDNA

Jedna malo drukčija Beyonce

18.12.2013 u 09:50

Bionic
Reading

Iznenadni peti album nepredvidljive Beyonce plus nova izdanja dvije međusobno prilično različite Kanađanke - dive 90-ih Celine Dion i teen zvijezde nultih Avril Lavigne

BEYONCE – BEYONCÉ

TKO/ŠTO/KAKO/KADA Kad je Beyonce u ranim jutarnjim satima prošlog petka (13. u mjesecu – ali nekako sumnjamo da datum ima veze) iznenada i bez najave na iTunesu objavila svoj peti album jednostavnog naziva 'Beyoncé' (i to zasad samo u digitalnoj formi koja uključuje i pripadajući video za svaku stvar – fizičko izdanje dolazi navodno već ovih dana), netko zainteresiran a neupućen mogao je biti šokiran činjenicom da jedno od najjačih izdanja godine dolazi tako iznebuha i nenajavljeno, a pogotovo tek mjesec-dva nakon što su tržište preplavili potencijalni bestseleri između ostalih Lady Gage, Eminema, Katy Perry, Miley Cyrus i Justina Timberlakea, kao i One Directiona i Robbieja Williamsa s druge strane Atlantika. No fanovi koji prate Beyonce, dobro znaju da je ona tijekom čitave godine bacala svakojake internetske i ine udice, da je bilo nekoliko lažnih uzbuna (mnogi su primjerice bili sigurni da će novi album izaći neposredno pred početak proljetošnje turneje The Mrs. Carter Show koja je prošla i kroz Zagreb) i da je zapravo bilo vrlo malo šanse da 2013. završi bez nečeg velikog s B-brendom

OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Beyonce već odavno bije glas teške perfekcionistice, i njena eponimna 'petica' to samo potvrđuje. U 15-članom producentsko-autorskom dream teamu su, uz naravno gospođu i gospodina Cartera još i Timbaland, Justin Timberlake, The-Dream, Ryan Tedder, Pharrell Williams i Frank Ocean. No od prefekcionizma je ovdje važnije ono što bi se pretenciozno moglo nazvati beskompromisnim slijeđenjem vlastite 'umjetničke vizije'. Trenutačno se, naime, teško sjetiti neke druge aktualne pop zvijezde koja si može priuštiti album lišen očiglednih singlova i agresivne želje da se svidi (OK, možda Kanye, ali on je ipak nešto drugo), a Beyonce je ovo već drugi takav zaredom (iako je 'IV' bio znatno komercijalniji od ovoga). Album je to prepun atmosferičnih neo soul spooky balada, superaktualnog (a ima naravno i retro momenata) elektroničkog r'n'b-a podloženog beatovima koje bi u najmanju ruku mogli okarakterizirati 'nekomunikativnima', bez izrazitih zaraznih refrena, a verbalno feministički obojen kao i seksualno prilično direktan za jednu uglednu gospođu.
NAJBOLJE STVARI Najbliže uvjetno rečeno hitu bile bi intenzivna i grandiozna 'XO' i slatkasta diskoidna, pomalo princeovska 'Blow', a odskaču su još i 'Pretty Hurts', 'Blue' (feat. Blue Ivy), 'Drunk On Love' (feat. Jay-Z) i 'Jealous'...
DAKLE 'Eksperimentalna' Beyonce ima sjajnih momenata i za svaku je pohvalu; nadamo se samo da neće do kraja pojesti onu drugu, popističku i hitoidnu.

OCJENA: 8/10
DATUM IZLASKA:
13. prosinca
IZDAVAČ: PARKWOOD / SONY COLUMBIA / MENART


CELINE DION – LOVED ME BACK TO LIFE

TKO/ŠTO/KAKO/KADA Otkad je svoju multimilijunsku 'operaciju' preselila u Las Vegas (gdje je od 2002. do 2007. održala preko 700 koncerata pred oko tri milijuna ljudi s prometom od preko 400 milijuna dolara!), Celine Dion kao da više uopće i ne pokušava ponoviti one svoje nevjerojatne komercijalne dosege iz 90-ih kada su joj albumi redovno odlazili u 20 i kusur milijuna (a dva najjača i u preko 30!). 'Loved Me...' njezin je 11. engleski album (ima ih i 14 na svom materinjem jeziku – francuskom), a prvi nakon šest godina.
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Produkcija, za koju je zadužen komitet od 19 različitih producenata (između ostalih Fraser T Smith, Eg White, Tricky Stewart, Babyface, Ne-Yo...) nešto je modernija i značajno 'umjerenija' i suzdržanija nego u njezinim slavnim danima, što još uvijek ne znači da je sasvim oslobođena kiča i pompe. Uglavnom, Celine je nekako uspjela pronaći način kako zvučati svježe i aktualno bez pretjeranog podilaženja publici naviknutoj na klinke koje se nisu ni rodile kad je ona prodavala vagone.
NAJBOLJE STVARI 'Somebody Loves Somebody', 'Breakaway', 'Loved Me Back To Life', 'Water And A Flame', 'Didn't Know Love'...
DAKLE Ako bi već bilo pomalo preuzetno tvrditi da je Celine Dion danas bolja nego u svojim najjačim danima, svakako je znatno podnošljivija, jer ako 90-ih niste mogli pobjeći od nje, za većinu onoga što je danas pop mainstream, Celine Dion je mila majka.

OCJENA: 6,5/10
DATUM IZLASKA:
1. studenog
IZDAVAČ: SONY COLUMBIA / MENART


AVRIL LAVIGNE – AVRIL LAVIGNE

TKO/ŠTO/KAKO/KADA Peti album Avril Lavigne, nekadašnje teen megazvijezde (debi album joj je početkom milenija otišao u 17 milijuna, a drugi u 10!), počinje energičnom i glasnom 'Rock n Roll' koja se ritmom, stavom i ugođajem debelo naslanja na sweet metal klasik Joan Jett 'I Love Rock'n'Roll'. OK, zašto ne – ako je to neka zakletva odanosti svetom gralu rocka ili pak nekakav manifest rane zrelosti – Avril je, naime, nedavno ušla u 30. (kao i u svoj drugi brak – sa 10 godina starijim Chadom Kroegerom, frontmenom kanadskih postgrungera Nickelback, koji joj je ovdje glavni koautor i koproducent).
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG ...no onda i druga stvar bude ista takva, pa i treća... A tematski sve nešto u stilu klišeja 'ne želim odrasti'/'zauvijek 17', a na predvidljivu glazbenu podlogu namrgođenog chick rocka koji je sredinom 90-ih inaugurirala njezina zemljakinja Alanis Morissette, a Avril ga od nje preuzela i 'teenificirala'. Onda pak u jednom času Avril neobjašnjivo 'podivlja' pa nakon jednog posebno bedastog dueta s Marilynom Mansonom ('Bad Girl') i nevjerojatno grozne tehno-metal ke$haste 'Hello Kitty', umorne uši budu vrlo zahvalne kad se stvari vrate na ono svoje predvidljivo staro.
NAJBOLJE STVARI 'Here's To Never Growing Up', '17', 'Rock n Roll', 'You Ain't Seen Nothin' Yet', 'Let Me Go' (duet s Kroegerom)...
DAKLE Avril i dalje radi vrlo samouvjereno i s dosta melodije, no problem bi mogao biti u tome što je većina njezine publike, za razliku od nje, sad već odavno odrasla.

OCJENA: 5,5/10
DATUM IZLASKA:
4. studenog
IZDAVAČ: EPIC / SONY / MENART