Otvaranje 66. Cannes Film Festivala
Izvor: Reuters / Autor: REUTERS / tportal.hr
Otvaranje 66. Cannes Film Festivala
Izvor: Reuters / Autor: REUTERS / tportal.hr
FESTIVAL U CANNESU
Festival u Cannesu otvoren je ove godine u čistom holivudskom stilu, uz Leonarda DiCaprija kao zvijezdu filma otvaranja, 'Velikog Gatsbyja' Baza Luhrmanna i Stevena Spielberga kao predsjednika žirija, a čijoj je slavi mogla na prvom danu festivala od članova žirija parirati samo Nicole Kidman
Za festival kojem je umjetnički fokus na nezavisnom filmu i neameričkoj kinematografiji, bio je to neuobičajen, ali sa stajališta šoubiznisa razumljiv potez. S obzirom na to da film od danas igra i u hrvatskim kinima, kritiku prepuštam kolegama u Zagrebu, ali vrijedi spomenuti da kritika u Cannesu nije bila pretjerano oduševljena, ocjenjujući uglavnom da je u filmu ekstravagantni stil dominira nad sadržajem i karakterizacijom likova.
Zato je znatno bolji dojam ostavio film 'The Bling Ring' Sofije Coppole, kojim je otvoren drugi natjecateljski program Izvjestan pogled (Un certain regard). Coppolin film je – osim Emme Watson - razumljivo bez zvijezda među mladim glumcima jer se radi o skupini mladih koji su fascinirani životima slavnih, pa provaljuju u njihove kuće i uzimaju njihovu odjeću, obuću i nakit. S obzirom na to da je film snimljen prema istinitim događajima, fascinira lakoća kojom su mladi provalnici ušli u domove slavnih: adrese i njihov raspored boravka izvan kuće su bili na internetu, uvijek su neki prozori bili otvoreni, a kod Paris Hilton (kod koje su upali četiri puta) ključ je bio ispod otirača, na privjesku s Eifellovim tornjem! Za potrebe snimanja filma, Paris Hilton je otvorila vrata svog doma, te su sve njene garderobe i predmeti koji se pojavljuju filmu i raspamećuju mlade antijunakinje - originalne.
Coppola naglašava zastrašujuću činjenicu da nitko od mladih lopova nije mislio da rade bilo što krivo i da ih je najviše fascinirala slava koju su im pljačke donijele. Čak su se i fotografirali s ukradenom robom i objavljivali fotografije na svojim Facebook profilima.
Coppola kaže da je priču saznala putem članka u Vanity Fairu, što najbolje pokazuje kakav su medijski status mladi lopovi stekli. Čitala je sve policijske izvještaje, ali nije nametala svoj stav, već je u filmu ipak ostavila gledateljima da donesu svoj vlastiti sud. Film je režiran vrlo dinamično, a fotografija je fascinantna, što lokacijama luksuznih domova u Los Angelesu i priliči. Nakon obećavajućih 'Virgin Suicides' i 'Lost in Translation' te razočaravajućih 'Marie Antoinette' i 'Somewhere', Sofia Coppola ovim se filmom dokazala kao jedna od najtalentiranijih mladih američkih redateljica od koje se još puno očekuje.