GLAZBA DOSTUPNA SVIMA

Kid Rockova 'socijalistička revolucija'

27.06.2013 u 10:40

Bionic
Reading

Dok većina izvođača predano radi na bankrotu svojih fanova derući ih besramno skupim kartama za koncerte, jedan je simpatični roker krenuo u suprotnom pravcu

Budući da je prva polovica 2013. ispala prilično diskografski mršava, barem po pitanju kvalitete, oči glazbenog svijeta logično su se okrenule bogatoj koncertnoj sezoni. Naravno, turneja o kojoj se najviše priča ona je neuništivih The Rolling Stonesa, nazvana '50 & Counting', povratnička turneja momaka na pragu šestog desetljeća karijere i osme života – Watts je navršio 71, Jagger i Richards će napuniti 70 do kraja godine, a Ronnie Wood sa svojih 65 tu još i klinac. No više od uigranosti benda, Jaggerove nevjerojatne energije i vojske manje ili više neočekivanih gostiju (Lady Gaga, Florence Welch, Taylor Swift, Katy Perry… ali i Tom Waits, Springsteen, The Black Keys, Win Butler iz Arcade Fire-a…) priča se i piše o astronomskim cijenama karata za njihove nastupe.

Za njihova dva nastupa ovoga ljeta u londonskom Hyde Parku cijene ulaznica kreću se od 95 do 350 funti (od oko 850 do 3.050 kn), a na američkim koncertima situacija je još i gora – najjeftinije karte tamo su od 170 dolara (oko 950 kuna), najbolja sjedala su 635 dolara (oko 3.600 kn) , a VIP paketi idu i do 2.000 (oko 11.500 kuna!). Menadžment benda brani se da se ovaj put ne radi o stadionskoj već o dvoranskoj turneji, pa se troškovi teže amortiziraju, a i publika ima bolji dodir s izvođačem. S obzirom na navedeno, nije nikakvo iznenađenje da turneja godine ima velikih problema s prodajom i da su Stonesi ponovo morali sjesti za stol s promotorom ne bi li se smanjili njihovi zagarantirani honorari koji su navodno 20 milijuna dolara po čovjeku.



No nisu Stonesi ni približno jedini ni najgori
– organizatori nedavnih londonskih koncerata Barbre Streisand za bolje karte tražili su čak 450 funti (oko 4.000 kuna), a cijena od 50 funti (oko 450 kuna) danas je postala normalna za bendove srednjeg i nižeg ranga koji su dosad maksimalno mogli naplaćivati 30-ak funti (oko 250 kn). Madonni je lani neoprezno izletio 'savjet' fanovima da vrijedno rade i štede čitavu godinu za njezin nastup uživo jer je on toga vrijedan.

No jedan je simpatični, svojeglavi roker krenuo u suprotnom pravcu – Kid Rock će naplaćivat svega 20 dolara (oko 115 kuna) za ulaz na koncerte na svojoj predstojećoj ljetnoj turneji zgodnog naziva Best Night Ever Summer Tour 2013. Deal koji je Kid sklopio s maloprodajnim megalancem Wal-Martom (jer je čuo da će uobičajeni partner Ticketmaster na njegovu cijenu još dodati svojih pet dolara) uključuje i besplatan parking, besplatan sendvič i kavu, značajno niže cijene službenog 'merchandisea' (majice, kape, posteri i sl.) kao i, za koncertne uvjete vrlo povoljno pivo po četiri dolara. Usporedbe radi, na nedavnom Springsteenovom koncertu u Padovi, pivo je koštalo pet eura, što je otprilike dvije trećine više. Ne samo da je Kid Rock ovime pristao na poveće smanjenje honorara, već je ušao i u stanovite ne baš bezazlene poslovne rizike. Treba svakako reći i to da su mu podrška na turneji veterani povratnici ZZ Top i Kool & The Gang, kao i kolega ex-metal raper, a danas kantautor Uncle Kracker, sve, naravno, u cijeni od 20 dolara. Komentirao je Kid i nadolazeću turneju svojih frendova Jay-Z-ja i Justina Timberlakea 'Legends Of The Summer Tour' čijih je 250 dolara za bolje ulaznice (a najjeftinije su i tu oko 115 dolara) nazvao 'drumskim razbojništvom'. Također smatra da će mnogi izvođači krenuti za njegovim primjerom, jer čiji bi ego izdržao svirati pred polupraznim gledalištem, što uz trenutačne cijene prijeti mnogima. Kid će radije uzeti manje, ali svirati pred više ljudi, što definitivno ima smisla, a tvrdi i da nije skratio svoj set ni za minutu kao ni smanjio broj zaposlenika na turneji.

Zanimljivo je da 'socijalizam' živih nastupa promiče jedan republikanac (Rock je bio među rijetkim rokerima koji su jesenas podržali Mitta Romneyja), za dio američkih medija čak i zadrti desničar (Kid Rock voli svoje puške i pištolje te često nastupa za američke trupe po svijetu od Afganistana do Kosova). No Kid je oduvijek i prilično socijalno osjetljiv, na mnogim se pitanjima razilazi s kursom svoje stranke (npr. abortus, gay brakovi…), a što je najvažnije, posjeduje i zadovoljavajuću dozu autoironije, što najbolje pokazuje njegov mjestimično urnebesni filmić 'Americans' koji je uoči lanjskih izbora snimio s jednim od vodećih holivudskih ljevičara, Seanom Pennom.

Kid Rock, koji je inače proveo i pet mjeseci u braku s Pamelom Anderson, karijeru je počeo kao agresivni rap metalac, no kako se čitav taj žanr, hvala bogu vrlo brzo našao u ćorsokaku, tako je i on polako mijenjao smjer. Još početkom milenija davao je znakove da ga zanimaju klasičniji žanrovi a la country rock, da bi 2007. na albumu 'Rock And Roll Jesus' (na kojem je megahit 'All Summer Long', efektni mash-up 'Sweet Home Alabama' Lynyrda Skynyrda i 'Warewolves Of London' Warrena Zevona) već duboko zagazio u šarmantni južnjački honky tonk rock u kojem vrlo uspješno pliva i danas. Vrhunac svog drugog glazbenog života doživio je na prošlom albumu 'Born Free' iz 2010., čistoj guilty pleasure divoti, koju mu je producirao slavni Rick Rubin (Johnny Cash, RHCP, Kanye…). Aktualni 'Rebel Soul' objavljen zimus nije toliko zabavan, ali je još uvijek itekako nabijen staromodnom rokijom i trasherskim šarmom.

Turneja kreće 28. lipnja iz Virdžinije, zasad ima 30-ak zakazanih nastupa, a završava sredinom rujna nastupima u Georgiji i na Floridi, a, voljeli ili ne Kida Rocka, nema nam druge nego poželjeti mu veliki uspjeh.