Svaki ozbiljan glazbenik koji se danas bavi elektroničkom glazbom uvijek će s ponosom navesti njemački sastav Kraftwerk kao temelj elektroničke glazbe kakvu danas poznajemo i neće pogriješiti, jer njegov trag u popularnoj glazbi i pop kulturi je neizbrisiv
Nema sumnje da je Kraftwerk (što na njemačkom znači elektrana) jedan od najutjecajnijih sastava 20. stoljeća, bez kojeg bi teško bilo zamisliti današnju elektroničku scenu. Zajedno s izvođačima kao što su Tangerine Dream, Can, Neu! ili Faust smatra ih se osnivačima glazbenog pravca kraut rock, psihodeličnog progresivnog rocka nastalog u drugoj polovini 60-ih te inspiriranog skladateljima suvremene klasične glazbe poput Karlheinza Stockhausena.
U nedavnom intervjuu u Playboyu jedan od osnivača Kraftwerka Ralf Hütter je, govoreći o utjecajima, otklonio Stockhausena i Tangerine Dream kao uzore, navodeći da njih nitko nikada nije inspirirao, jer su njihova inspiracija bili magnetofon, industrijski zvukovi te svakidašnjica potrošačkog društva. Hütter ne želi prisvojiti epitet osnivača elektroničke glazbe i navodi da su oni začetnici 'konstantne glazbe' i stvaratelji ideje povezivanja ljudskog bića i stroja. Njihovi prvi albumi i nastupi bili su totalna revolucija, jer nitko tada nije stvarao ništa slično.
Kraftwerk su 1970. godine u Düsseldorfu osnovala dvojica studenata muzičke akademije, Ralf Hütter i Florian Schneider-Esleben. U početku, pod nazivom Organisation, dvojac je objavio album 'Tone Float', a na koncertima su izvodili avangardnu glazbu. Osnovavši Kraftwerk, započeli su rad na debitantskom albumu 'Kraftwerk I', već tada nagovještavajući revoluciju u suvremenoj glazbi. Nakon nekog vremena Kraftwerk je počeo djelovati kao kvartet, kada su se Hütteru i Schneider-Eslebenu pridružili Fritz Hilpert i Henning Schmitz.
Na samom početku karijere članovi Kraftwerka stekli su glas najvećih inovatora u pop glazbi, a sebi su stvorili imidž robota tj. ljudi-strojeva. Ne postoji gotovo nijedan njemački bend koji se toliko često navodi kao izvor inspiracije za mnogobrojne glazbenike. Među njima su se našli i izvođači poput Depeche Modea, Duran Durana, Afrike Bambaate, Chemical Brothersa, New Ordera, Laurenta Garniera, a kasnije su se na njih referirali i Madonna, R.E.M., Coldplay… Zbog presudnog utjecaja na elektroničku scenu i primjene elektronike u glazbi mnogi ih smatraju bendom bez kojeg danas ne bi bilo popularne glazbe u ovakvom obliku.
Njihova međunarodna karijera počinje 1974. godine izlaskom četvrtog albuma i istoimenog singla 'Autobahn', s kojim su dospjeli na američku top ljestvicu, a u Velikoj Britaniji zasjeli su na 11. mjesto top ljestvice singlova. Valja spomenuti da je na njihov zvuk značajno utjecao i Konrad Plank, čovjek u sjeni i producent njihovih albuma, kao i slikar i pjesnik Emil Schult koji je osmislio njihov imidž. Nakon 'Autobahna' Kraftwerk je počeo osvajati svijet. Godine 1975.izašao je 'Radio-Aktivität', 1977. 'Trans Europa Express', asljedeće 'Die Mensch-Maschine', sve albumi koji su ostavilitrajni trag u pop kulturi 20. stoljeća.
Omot albuma 'Die Mensch-Maschine' nadahnut je djelima sovjetskog slikara Lazara Lisickog, a inspiracija sovjetskom komunističkom agit prop estetikom im je uzrokovala privremenu zabranu albuma u SAD-u, jer su Amerikanci u toj slici vidjeli fašističke simbole. S glazbene strane, Kraftwerk je otvorio novu stranicu u povijesti pop glazbe kad je izbacio hit 'The Model', iako im, po nedavnom Hütterovom priznanju, nikada nije bio cilj dospjeti na top ljestvice.
Tijekom svoje skoro četrdesetogodišnje karijere snimili su 10 studijskih albuma, nekoliko kompilacija i jedan live album. Ove godine nalaze se na velikoj svjetskoj turneji koja je započela 15. ožujka u Ciudad de Mexicu, a nakon 23 koncerta završit će na festivalu Isle Of Wight u Engleskoj. U sklopu svoje turneje posjetit će i Zagreb, gdje će nastupiti na ovogodišnjem T-Mobile INmusic Festivalu na Jarunu, 24. i 25. lipnja. S obzirom na fascinantan nastup te na činjenicu da se doista radi o jednom od najutjecajnijih sastava današnjice, nastup Kraftwerka nikako ne bi trebalo propustiti.