U prepunoj dvorani Movieplexa u Kaptol Centru jučer je održana zagrebačka premijera igranog SF filma 'The Show Must Go On', scenarista i redatelja Nevija Marasovića
Na svečanoj premijeri u zagrebačkom Movieplexu okupila se cijela filmska ekipa te glavne zvijezde filma, bivši bračni par Sven Medvešek i Nataša Dorčić
Radnja filma smještena je u Zagrebu, desetak godina u budućnosti i prati uspješnog i ambicioznog producenta reality showa Housed, četrdesetogodišnjeg Filipa Dogana. Show Housed, formom i sadržajem nalik je na show Big Brother, traje 180 dana za vrijeme kojih šest ljubavnih parova boravi u kući sagrađenoj za tu priliku. Zaplet filma počinje kada, za trajanja showa, vani započne svjetski rat koji za kratko vrijeme cijelu Europu pretvara u bojno polje. Kako rat uzima zamaha, show postaje sve popularniji.
Osim što se radi o filmu znanstvene fantastike koja tematizira masovne medije i globalne sukobe, 'The Show Must Go On' odudara od ostatka domaće produkcije najviše po broju specijalnih računalnih efekata, koji u filmu obuhvaćaju preko 85 posto snimljenih kadrova. Ipak, najveća zanimljivost vezana uz film jest činjenica da je snimljen gotovo bez ikakvih financijskih sredstava. Cijela ekipa, ispred i iza kamere, sačinjena je od volontera, a nužne troškove u većem je djelu pokrila produkcijska kuća Copycat d.o.o. koja je u vlasništvu redatelja.
Aktualnosti teme pridonijela je i podudarnost velikih nesreća: cunamija, potresa, prijetnje od nuklearne katastrofe, sukobi u Egiptu i Libiji, koji su prethodili kinodistribuciji. Vjerojatno zbog istih razloga, brojni autori vraćaju se postapokaliptičnim vizijama, a filmovi o distopijama i serijali o zombijima ponovno osvajaju publiku. S mladim redateljem Neviom Marasovićem prije projekcije porazgovarali smo o njegovu ostvarenju.
'Zapravo se nisam povodio za tim slijedom aktualnosti: kad sam pisao scenarij prije tri godine takve teme nisu bile aktualne. Danas imamo sreće da je to aktualno, ali to je samo sreća u nesreći, jer su se u međuvremenu dogodile neke ružne stvari', objašnjava redatelj koji unatoč tome što je jako zadovoljan dosadašnjim reakcijama publike, tvrdi da bi ipak promijenio dosta elemenata u filmu.
'Kad završi snimanje,onaj koji kaže da mu je to savršeno ili da je zadovoljan finalnim proizvodom ili laže ili nešto ne štima. Naravno, imam puno zamjerki, ali to je normalno, nakon par godina gledanja, ima dosta stvari koje bih napravio drukčije', kaže Marasović te dodaje da su ga inspirirale razne ideje, ali ponajviše SF film 'Djeca čovječanstva' meksičkog redatelja Alfonsa Cuaróna. Također je odgovorio na pitanje kako bi dočekao kraj svijeta: 'Da je stvarno potpuna kataklizma i da nigdje nema izgleda za spas ili bijeg, vjerojatno bih upalio najdražu pjesmu, nalio čašu vina i dočekao kraj. Odabir zadnje pjesme, kaže, najvjerojatnije bi bila neka stvar Beatlesa.'
Dao je svoje mišljenje i o budućnosti reality showova:
'Ne gledam televiziju, ali to što vidim, vjerojatno će ići do krajnosti i kad postane degutantno, reciklirat će se i vratiti na početak. Mora se ići na efekt šoka, jer sve je već viđeno, sve je prežvakano.'
'The Show Must Go On', zajednički projekt produkcijske kuće Vizije S.F.T. i produkcijske kuće Copycat, pati od mladenačkih boljki i pretjerano teatralne glume, ali ipak se bavi zanimljivom idejom: pitanjem na kakvim 'reality' generacijama ostaje svijet i tko su suvremena 'djeca čovječanstva'.