Pristojno popunjena Tvornica svjedočila je komedijaškoj izvedbi nekoć respektabilnog benda, u kojoj gotovo ništa nije funkcioniralo: od mikrofona i razglasa do traljave svirke i mumljajućeg frontmena
Sisters of Mercy su treći put pohodili Zagreb. Prvi put davne 1990. kad su održali pristojan koncert u Domu sportova, čak nadmoćniji u odnosu na nastup Missiona, njihove gothic frakcije s kompetentnijim gitaristima koji su nastupali u vrlo kratkom roku poslije njih. Drugi put nastupili su u staroj klaonici 2006. i priredili koncert vrijedan gnušanja, barem prema dojmovima očevidaca. Prvome sam nazočio, drugi sam propustio, pa sam želio provjeriti je li treća nesreća.
Sisters of Mercy najznačajniji su predstavnici gothic rocka (hrvatski: darkeri), a u diskografiji imaju tri albuma i dvije kompilacije. 'Floodland' je izvanserijsko ostvarenje, a od ostalih materijala dala bi se napraviti izvrsna kolekcija s vrhuncima u pjesmama 'Marian', 'More', obradom 'Emme' grupe Hot Chocolate i osobito sjajnim remiksom skladbe 'Temple of Love' koju je glasovno obogatila Ofra Haza. Angažiranje Jima Steinmana zaslužnog za hitove Meatloafa, ali i Patricije Morrison iz Gun Cluba pokazalo je da lider benda Andrew Eldritch mudro bira suradnike da bi stvorio raskošnu zvučnu sliku. No nakon tri albuma i svađe s Time Warnerom, Sisters of Mercy prestali su biti diskografski aktivni, a nove pjesme predstavljaju i na koncertima.
Na našu žalost, i u Zagrebu. Nastup ovog benda teško bi izdržao i benevolentne kriterije žirija showa 'Hrvatska traži zvijezdu'. Uistinu se ne zna što je bilo gore: razglas zahvaljujući kojem su predproducirane snimke nadglasavale glas i gitare, Andrew Eldritch koji je uglavnom mumljao i palio cigaretu za cigaretom kako bi mu glas bio hrapaviji, dvojica gitarista kakve bi vjerojatno u n-tu postavu Filma uzeo samo još Jura Stublić, a svirali su uglavnom identično (zapravo, oni su tu samo radi imidža, jer veći dio posla obavlja krupni sistem-inženjer na laptopima, odnosno Dr. Avalanche, kako se zove taj nepokretni dio benda), ili veći dio repertoara koji su činile nove, bezidejne pjesme, dok su one stare izmumljane do neprepoznatljivosti. Publika je tako jedan od najvećih hitova, 'This Corosion', prepoznala tek na refrenu, jer je prvi dio pjesme Andrew Mumlek uglavnom odbrundao.
Okupilo se u Tvornici oko 1.200 ljudi raznih profila, umirovljeni darkeri u konvencionalnijim odorama, oni mlađi s viškom crne šminke, ali ponajviše je bilo onih koji su si utvarali da je Sisters of Mercy onaj bend koji je u osamdesetima stvarao trend.
Osim puno dima i svjetlosnih efekata, taj bend se nije publici odužio gotovo ničim dobrim. Nakon pete pjesme iz publike su se čuli povici 'ajd sad nešto dobro'. Groteskni ćelavi Mumlek s imidžem skladištara koji neprestano iz svoje safari košulje uzima cigarete i pripaljuje ih uspio je tek s pjesmom 'Dominion (Mother Russia)' podsjetiti na bolju prošlost, a nekoliko provjerenih hitova ipak je izvuklo i snažnije odobravanje.
Da bi sve bilo u stilu, bend je regularni dio koncerta završio nakon samo sat vremena, a bis je trajao još dvadesetak minuta. Onda je komedija, srećom, završila.