Nakon očekivanog povlačenja Hrvatske iz Eurosonga, prelistali smo raspjevane arhive u potrazi za našim najlošijim nastupima koji su, vjerojatno, barem dijelom, kumovali povlačenju
Hrvatska je nekad davno, što u Jugoslaviji, što samostalno, bila pravi mali div Eurosonga. Od Rive i njezine pobjede preko odličnih četvrtih mjesta Novih fosila, Maje Blagdan i Doris Dragović pa nadalje. Uz visok plasman, sve hrvatske pjesme postale su pravi hitovi s Eurosonga, od kojih mnoge žive i danas. No prije nekoliko godina sve se promijenilo. Što zbog sustava glasovanja, što zbog lutanja u zvučnoj magli, hrvatski predstavnici posljednjih godina nisu vidjeli finale.
Shodno promjeni Eurosongove ploče, mijenjamo je i mi. Dosad smo vam, u danima nabrijavanja na Eurosong, slagali kompilacije najboljih nastupa naših predstavnika na tom najvećem i najkičastijem glazbenom, estradnom i inom događaju u Europi. Budući da hrvatski fanovi Eurosonga trenutačno nemaju razloga za osmijeh, odlučili smo se prisjetiti pet najvećih hrvatskih promašaja.
5. Ivan Mikulić: 'You Are the Only One'
Godina je 2004. i Eurosong je uveo polufinalna natjecanja. Te iste godine, Hrvatska je s devetim polufinalnim mjestom ušla u finale, no nakon toga smo svega nekoliko puta osjetili atmosferu završne večeri. Iako se pjesma 'Daješ mi krila' i dan danas povremeno zavrti na radiju i u našim glavama, eurosongovska verzija 'You Are the Only One' bila je osjetno lošija. Što zbog nezgrapnih riječi, što zbog klimavog engleskog.
4. Nina Badrić: 'Nebo'
Jedna od naših najpoznatijih i najkvalitetnijih pjevačica mnogim je Eurosongovim fanovima ulijevala nadu u neke nove hrvatske zore na tom natjecanju. No loš izbor pjesme (osrednja balada bez pjevnog refrena), loš marketing, napeti odnosi između Nine i hrvatskih organizatora kumovali su – lošem nastupu. Nebo je završilo na slabom 12. mjestu u polufinalu, ili sveukupnom 29. mjestu. Da nas netko sad pita da nabrojimo 28 europskih zemalja, pomučili bismo se. No toliko ih je bilo boljih od Nine 2012. godine.
3. Igor Cukrov: 'Lijepa Tena'
Igor Cukrov pojavio se niotkuda, otpjevao 'Lijepu Tenu' i jednakom brzinom nestao. Poput Igora, tako je i Tena nestala iz naših sjećanja i glazbenih arhiva. Usprkos blijedom nastupu, ušao je u finale, gdje se smjestio na 18. mjestu.
2. Klapa s mora: 'Mižerja'
Mnoga su dežurna brundala iz godine u godinu tvrdila da na Eurosong moramo poslati nešto autentično. Ove godine to smo i učinili, barem na papiru, i – propali. Od papira do scene, u moru pravih klapa dobili smo na brzu ruku sklepanu umjetnu klapu koja je, uza sve, dobila instrumente u ruke. Istina, to je suvremeni klapski trend, ali je u ovoj situaciji kalkulantski bijeg od izvornog hrvatskog, što je bila ideja. Zahvaljujući igranju i na sigurno i na autentično (što je nespojivo), 'Mižerja' je stala u polufinalu smjestivši se na nesretnom 13. mjestu (ukupno 33.). Ujedno je dobila neslavni epitet 'posljednjih hrvatskih predstavnika na Eurosongu'. Zasad.
1. Daria Kinzer: 'Celebrate'
Neprikosnovena kraljica hrvatskih neuspjeha s Eurosonga je Daria Kinzer i njezin umjetno stvoreni pjesmuljak 'Celebrate'. Hrvatska Austrijanka dobila je čast predstavljati Hrvatsku kroz čudnovata pripetavanja u kojima je u finalu pobijedila Jacquesa Houdeka. Nije nas se dojmila ni na Dori, a na Eurosongu je zasluženo uhvatila tek pokoji susjedni bod. Sa 15. polufinalnim mjestom, odnosno ukupnim 34., Daria je osigurala Hrvatskoj i najlošiji plasman u povijesti Eurosonga. Na našu sreću, nakon Eurosonga vratila se u Austriju, tako da smo brzo zaboravili i nju i pjesmu. Svi osim Jacquesa, pretpostavljamo.