Vukovar film festival ove godine obilježava svoj prvi mali jubilej – pet godina postojanja. S obzirom da se održava u gradu u kojem nema kina, njegova uloga neosporna je za kulturni život krajnjeg istoka Hrvatske
Zahvaljujući sve većim ambicijama organizatora, festival se u posljednjih pet godina kontinuirano razvija i ove je godine na programu gotovo 40 filmova u konkurenciji koja je s dugometražnog igranog filma proširena na kratke igrane te dokumentarne filmove. Povezujuća odrednica – to da su snimljeni u podunavskim zemljama – dovodi festival u izravnu koliziju s programom Sarajevo film festivala koji ima ambiciju okupiti najzanimljivije filmove iz regije. S obzirom da je elitniji sarajevski festival pokupio vrhnje ovogodišnje regionalne produkcije, VFF prikazuje tamošnji pobjednički film 'Disati' Karla Markovicsa, kao i hvaljenu domaću 'Kotlovinu' Tomislava Radića, najbolji film ovogodišnje Pule. Sarajevo je pokupilo vrlo solidan bugarski 'Ave', pa je u Vukovar stigao inferiorniji predstavnik tamošnje kinematografije, 'Tilt', kojima je zajednički jedan od glavnih glumaca, mladi Ovanes Torosjan.
Debitantski film redatelja Viktora Čučkova Jr.-a ,'Tilt', bio je jedan od najgledanijih filmova u bugarskim kinima. Kombinacija socijalne drame o padu komunizma, romantične drame i krimića priča je o četvorici prijatelja koji u osvit pada komunističkog režima, prvo u Istočnoj Njemačkoj, pa i u ostatku istočne Europe, pokušavaju zaraditi preprodajom piratskih pornića. Problemi počnu kad se jedan od njih, Stash, zaljubi u prekrasnu Becky, čiji otac, agresivni pukovnik tamošnje vojske, ne želi ni čuti za njihovu vezu. Nakon problema s policijom i izdaje jednog od prijatelja, Stash, Gogo i Angel odluče otputovati u Njemačku...
Čučkov se, za razliku od većine redatelja iz bivših komunističkih zemalja, nije pokušao uvući publici pod kožu nostalgičnim prikazom 'dobrih starih vremena'. Njegov pogled na vrijeme socijalizma obilježen je siromaštvom, oskudicom i sitnim kriminalom kao jedinim mogućim načinom preživljavanja. Zanimljiva je i njegova vizura tranzicijske transformacije Bugarske u kojoj su isti moćnici upravljali u vrijeme socijalizma i danas, samo što su onda bili funkcionari, a danas su kriminalci. Čučkov se pozabavio i ponižavajućim socijalnim statusom imigranata iz istočne u zapadnoj Europi, u kojoj uvijek ostaju obespravljeni, frustrirani građani drugog reda.
Ljubavni zaplet koji se temelji na klasičnoj premisi o zabranjenoj ljubavi stereotipan je i predvidljiv, baš kao i slabašna 'krimi' završnica i motiv izdaje koji se provlači kroz cijeli film, ali nije osobito intrigantno obrađen.
Nakon gledanja oba recentna bugarska filma ('Ave' i 'Tilt'), bez obzira na njihovu neujednačenu kvalitetu, sa sigurnošću se može utvrditi da je ulazak u EU blagotvorno djelovao na tamošnju kinematografiju. Nadamo se da će i Hrvatska jednako dobro proći.