Fantasy spektakl 'The Last Airbender' nije podbacio samo u adaptaciji popularnog anime serijala, već i u naknadnom ubacivanju prestižnih 3D efekata
Novi fantasy spektakl 'The Last Airbender' indijsko-američkog redatelja M. Nighta Shyamalana neslavno je podbacio. Film je adaptacija slavnog američkog TV anime serijala 'Avatar: The Last Airbender' , a prva zamjerka obožavatelja začudo, nije bila usmjerena na sadržaj (iako se u tom smjeru također otvorio širok prostor za žestoke kritike), već na naknadno dodavanje 3D efekata.
Nakon fascinantnog Cameronovog 'Avatara', 3D je postao obavezna smjernica zarade, pa su čelnici studija Paramount brže-bolje zaključili da će film bolje proći na blagajnama ako ga dodatno opreme. Nažalost, kao i u Burtonovoj 'Alisi u zemlji čudesa', za mračni dojam filma nije bila zadužena vizionarska autorova vizija fantastične avanture, već efekti koji su dodatno zatamnili filmsku akciju. Većina filma 'The Last Airbender' izgleda kao da je snimana s prljavom krpom preko filmske leće.
'Naknadno dodani efekti snimljeni u 3D tehnici zaslužni su za najmračniji i najmutniji film koji sam vidio u zadnjih nekoliko godina. Znate da nešto nije u redu kad je ekran ispunjen scenama plamena koji ima sjaj izbljedjelog polaroida. Poznato je da 3D uzrokuje znatno potamnjivanje, ali u Airbenderu to je smiješno i negledljivo', napisao je slavni filmski kritičar Roger Ebert
Čak ni bazični mitološki zaplet priče o izabranom spasitelju i radnja smještena u epski svijet gdje je sve podijeljeno na četiri elementa, pa vještiji mogu kontrolirati stvarnost prema vlastitim potrebama, redatelj nije uspio iskoristiti za zanimljiviji obrat ili istraživanje referenci o odnosu dobra i zla. Pogrešnom se ispostavila i odluka da originalni serijal svijetlih i jasnih animiranih linija ekranizira u akcijsko-igranu formu bez prikladnog stručnjaka za specijalne efekte koji bi dorastao zahtjevnom zadatku.
Tako smo nakon zadnja tri Shyamalanova promašaja ('The Village', 'Lady in the Water', 'The Happening') dobili još jedan 'mračnjak'.